Druhá světová válka je tématem, které se stává čím dál populárnější v řadách tvůrců akčních her. Současná doba zaznamenává v řadě případů odklon od klasické akce typu Quake a aktivity výrobců hledají inspiraci ve větší realističnosti. Mezi tyto počiny můžeme dnes zařadit i titul známý již z konzolí - Medal Of Honor. Jeho počítačová podoba nese přídomek Allied Assault, což dává tušit, že půjde o akce Spojenců proti Němcům. Nemohu nevzpomenout těsně před Vánoci vydaný Return to Castle Wolfenstein (recenze singleplayeru a multiplayeru), který je tématicky tak blízký, že se nebudeme bránit nějakému tomu srovnání, už proto, že oba tituly slibovaly hodně a čekaly se od nich prvotřídní výsledky.
Základní společný rys RtCW a MOH je v již zmiňovaném období, do nějž je hra zasazena. V obou případech se vydáváte v roli vojáka Spojenců do bojů proti Německu a jeho plánům. Zatímco v RtCW je herní příběh podbarvován fikcemi, záhrobím a konstrukcemi bitevních robotů, MOH se striktně drží reality. A to nejen co se týká nepřátel jako takových, ale i zasazením bitev a názvy bojových operací použitých pro jednotlivé mise hry. S realitou souvisí i to, že na konci misí ani v závěru celé hry nepotkáte žádnéhu superbosse, jehož tupost bude vyvážena odolností. Čili kdo rád válečné hry a komu vadili v RtCW zombies a rádobysilní bossové, ten si v MOH bude libovat.
• Herní model
O RtCW se již dnes říká, že je to „quakovka z druhé světové války“. Já s tímhle výrokem v podstatě souhlasím, neboť chování zbraní je vyloženě akčního rázu a osobně mi do této hry v dnešní době už nesedlo. MOH je na tom v tomto směru lépe, neboť jak střelba na nepřítele, tak jeho do vás, s sebou nese ony vedlejší efekty v podobě nepřesnosti, poskakování hlavně a naopak když to soupeř začne kropit do vás, nestojíte jako sloup, ale pěkně s vámi každý zásah zamává. Ze zbraní ve hře najdete pistoli, pušku včetně modifikace s optikou (rozuměj snajperku), kulomety, panzerfaust a granáty. Není to mnoho, ale odpovídá to době, z níž hra čerpá.



Krom toho se často dostanete k nějakému tomu kulometnému hnízdu, jehož služby jsou vám plně k dispozici. Má to dvě výhody - jednak má tento kulomet větší účinnost, navíc šetříte náboje, kterých se vám občas bude šeredně nedostávat. Mluvím o nejvyšší obtížnosti ze tří možných, kterou doporučuji každému aspoň trochu zkušenému hráči. Pokud se ještě vrátím ke srovnání s RtCW, pak mi v něm přišla moc šikovně zpracovaná sniperka, která se pohupuje a nemíří přesně do jednoho místa. Tohle v MOH nenajdete a zaměřovací kříž sedí jako přibitý tam, kam se díváte.
• Výborně navržené mapy
Pochválit bych chtěl i za to, že jsem v MOH našel konečně reálně zpracované šplhání po žebřících. Vychutnáte si tak kažou jejich příčku a ani akrobatická střelba z kulometu za držení se třetí rukou žebříku není povolena. Zajímavě je zpracován i výskok, kdy jde voják nejdřív do podřepu a pak teprve nadskočí. Je to jako ve skutečnosti, i když vás to zřejmě zpočátku bude klamat. Neužijeme si plížení, ale to v tomto případě tolik nevadí. Mapy už tak skýtají spoustu členitostí, kde je možné (a potřeba) se schovávat.
Tím se plynule dostáváme ke grafickému zpracování, které je na jedničku. Reálně vypadající krajina, nebe s nepříjemně pichlavým sluncem, ledové pláně, zasněžené lesy, pláž posetá kovovými ježky a ostnatými dráty, bunkry, skladiště, vozové parky - prostě všechno je ztvárněno velice hezky se zachováním reality. Kapitolou samou jsou pak městečka a vesnice, rozvaliny a interiéry budov, které všechny dohromady skýtají velice zajímavý bojový prostor se spoustou zákoutí, snajpovacích pozic, kulometných hnízd a střílen, často rafinovaně maskovaných. Ke struktuře map je dobré ještě doplnit, že řada předmětů je zničitelných. Můžete rozstřelovat dřevěné bedny, není výjimkou, že se po pořádné pecce zhroutí kus domovní zdi, tankem shodíte sloup apod. To vše přidává na zajímavosti a zvyšuje hratelnost.
• Týmová spolupráce
Obrovským kladem MOH je variabilita hry a úkolů, které plníte, včetně toho, jakým způsobem to provádíte. Hrát budete osamoceně i v týmu. Při týmové misi nijak se svými kolegy nekomunikujete - buď jste řadovým pěšákem a snažíte se poslouchat velitele, anebo se ocitáte v roli velitele a ostatní se automaticky snaží držet při vás. Nutno dodat, že chování vašich spolubojovníků je velice šikovné a navzdory nemožnosti se s nimi domlouvat jsem nenašel na jejich bojových schopnostech chyby. Pohybují se tak, že využívají terénu, dávají pozor, kde se co šustne, nenabíhají si do střel atd. Prostě kvalitní spoluhráči.



Co mi - hlavně v úvodních misích - přišlo poněkud nepřirozené, byl předem určený úděl mých spoluhráčů - mise byla zpracována způsobem, kdy nikdo nepřežije, tak nikdo nepřežil, i když jsem zkoušel hrát několikrát s úmyslem zachránit, co se dá. Nepodařilo se. Na druhou stranu nefungovalo ani to, když jsem zkoušel naschvál střílet do vlastních - nic se nedělo. Tohle je možná trochu škoda. Nicméně v pozdějších misích, kdy máte za úkol třeba projít městem a zachovat naživu nejen sebe, ale i své kamarády je jejich úděl z velké části ve vašich rukou.
• Různorodé úkoly
Velkým a zároveň příjemným překvapením jsou úkoly. Každá kampaň je rozdělena na několik misí, v nichž plníte vždy několik dílčích úkolů. Fantazie tvůrců si zde vyhrála a výsledek je výborný. Nechci zbytečně prozrazovat, ale kromě klasické střelby se projedete a zastřílíte si třeba z tanku, z jeepu, zažijete roli snipera kryjícího vlastní jednotky ostřelováním nepřátelských věží, každou chvíli bude třeba něco vyhodit do povětří, získat tajné dokumenty, vyčistit ulici zabranou nepřítelem atd. atd.
Variabilita misí je obrovská a to dělá hru velice přitažlivou. Navíc se dílčí úkoly v misi často průběžně doplňují o další, takže když už už myslíte, že je konec, přibude úkol další apod. To je citelně znát třeba v okamžiku, kdy jste tak tak vystačili s náboji a najednou se dozvíte, že je třeba ještě udělat to a to. Ufff! Hrůza! Vlastně ne - paráda! No a k nezapomenutelným zážitkům patří i vylodění na Omaha Beach. To je potřeba si ale zažít, nechci víc prozrazovat.
• Vlčáci, strážní věže a plynová maska
Dalším kladem podporujícím hratelnost je struktura map. Ta vás nutí měnit zbraně, využívat terénu, postupovat opatrně a co chvíli použít dalekohled či alespoň optiku sniperky. Nebezpečí představují i strážní věže s reflektory křižujícími prostranství před nimi. Jakmile se ocitnete v jejich záři, následuje obvykle smrtelná dávka z kulometu věžní hlídky. Zároveň jasné světlo vám často brání zjistit, kde vlastně se hlídka na věži nachází a tak je potřeba k jejímu odsnajpování najít vhodnou pozici, z níž je aspoň jakž takž vidět silueta. Granáty plní svoji roli velice zodpovědně a řeší nejednu zapeklitou situaci. K vychytávkám patří i vlčáci, kteří dokážou bolestivě pokousat. Do hry je implementováno i rozdělení modelů na zásahové zóny. Postřelený do nohy kulhá, z hlavy leckdy odletí helma, někteří ranění se po chvíli vzpamatují a znovu po vás střílí.



Moc se mi líbilo rozestavení nepřátel v mapách. Takový průchod vesnicí obsazenou německými vojáky rozstrkanými všude po domech, římsách, věžičkách apod. působí velice reálně právě tím, jak šikovně jsou rozestaveni. Zažijete těžké chvíle. Pěkně je zpracováno i všelijaké křoví, do nějž se dá šikovně zašít a využívat jej jako přirozeného úkrytu. Maximálně jsem prožíval boj v plynové masce. Ten byl zpracovaný tak perfektně, že jsem měl prostě pocit, že tu masku mám na hlavě nasazenou. Jednak máte omezený výhled, přesně jak se na plynovou masku sluší včetně zapocených šmouhatých skel, a k tomu geniální zvuky hlasitého dýchání skrz filtr. Těšte se na to.
Zmínkou o zvucích pochválím i tuto složku hry. K její největší přednosti patří němčina Němců. Ta je pravá, nekomolená, přesně tak, jak má být. Výborná je i hudba, která hru doprovází a v napjatých momentech vybuzuje nervy a atmosféru na maximum. Často ji vnímáte jen podvědomě a zaregistrujete ji až ve chvíli, kdy vystoupí z pozadí a zdůrazní tak panující napětí. Krásná, orchestrální, přesně zapadající do kompozice MOH i doby, k níž hra náleží.
• Pitva protivníků
Na konec hodnocení jsem si nechal protivníky. Ti působili v průběhu hry často rozporuplným dojmem. Občas mě překvapovali svojí bystrostí, jindy jsem je naopak vnímal jako nepříliš povedené panáky. Jednoznačnou předností je útok z dálky. Tam boti (budu jim tak říkat) kralují, jsou bystří a pěkně vám dokážou zatopit. Snipeři opravdu snipují, hlídky na strážních věžích koukají, kde se co šustne a nejsou tak jen obyčejnými panáky, kteří se proberou, jen když jim vlezete rovnou před mušku. V tomto směru mě i příjemně překvapilo, že když v bojové vřavě a zmatku vběhne jeden druhému do střel, tak se klidně navzájem pokosí. Horší už to je s protivníky, když přijde na souboj zblízka. I na nejvyšší obtížnost tasí hodně pomalu a než stačí vystřelit, je většinou po nich. Vyskytují-li se ve větších skupinách, dostáváte se do problému s přebíjením zásobníku, a to je fajn. Už jsem psal o tom, že v mapách jsou rozmístěni velice šikovně a chovají se tak, jak se od pořádných vojáků očekává.
Trochu nepřirozeně a až někdy humorně působí trochu neohrabané a trhané pohyby modelů, které by si jistě zasloužily ještě nějakého vypilování. Spěchající voják vypadá jakoby tiše zvysoka našlapoval a k tomu se celý kýve jako v komiksech. Občas jsem si všiml i toho, že se některý z botů v bitce zasekl a stál třeba metr ode mě bokem a úplně mě přestal registrovat. Celkově je ale dojem z bojů velice dobrý i přes ty chybičky, které se najdou ale všude. Při přímém kontaktu vás tlučou puškou, stalo se mi i situaci, kdy mi hozený granát nepřítel vrátil. Prý se dá i vystřelit granát z ruky, což se mi nestalo, ale údajně to jde.
• Krátká herní doba
K dalším plusům hry patří i poměrně velká galerie skinů. Vojáci bývají oblečeni ve stylu ročního období či klimatu, které v dané oblasti panuje a navíc se v bojištích pohybují vojáci všelijak vystrojení podle příslušnosti k různým jednotkám. Z bojů jsem si odnesl ještě jeden postřeh - v úvodu mi připadala hra poměrně snadná a pár misí trvalo, než se vše vybalancovalo a začlo jít do tuhého. Přispěla k tomu i poměrně nižší účinnost zbraní než byste čekali a koupit šupu ze sniperky vám nepřivodí nic smrtelného. Po pár úvodních misích ale nepřátel sakramentsky přibude a tím se hra vybalancuje.



Na úplný konec singleplayerových postřehů si nechávám informaci o tom, že Allied Assault není bohužel příliš dlouhý. Obdobně jako RtCW dohrajete i MOH za dva dny, a to je velká škoda. Naštěstí i zde je multiplayer, ale ten určitě nevyužijí zdaleka všichni. Čili dát bratru patnáct stovek za dva dny zábavy je myslím si docela drahý špás. Tento trend zkracování her a ignorování botů pro multiplayer mě nutí si vždy postesknout a zavzpomínat na časy, kdy dlouhý příběh a multiplayeroví protivníci byli samozřejmostí, bez níž by se hra musela na pultě stydět.
• Multiplayer
Jako dnes každá akce, i MOH obsahuje multiplayerovou část, tedy tu, kde počítačové hordy nahradí živí hráči. Utkávat se mohou tradičně jak po lokální síti, tak i přes internet. Trochu zarážející je skutečnost, že pro intenetovou hru je nutné používat externí program GameSpy, který je sice součástí instalačních CDček a spoustu toho umí, ale i tak není tento způsob vnucování dalších softwarů prostřednictvím hry obvyklý a ani mi nepřijde moc košer. Tím spíš, že nedílnou součástí GameSpy browseru jsou reklamní střihy, které vaše brouzdání nepříjemně „zpestřují“.
Multiplayer jako takový pozbývá možnost přidávat do hry počítačové boty, což vyplynulo již z předchozího textu. Hrát můžete ve čtyřech herních modech, konkrétně Free For All (quakovské přejmenování modu Deathmatch, čili fragování stylem všichni proti všem), Team Match (čili to samé, ale v týmech), Round base Match (týmová hra na kola) a Objective Based Match, kde má každá strana jeden nebo více úkolů, které musí plnit, vetšinou typu „znič“ a druzí „ubraň“ apod.
Pro hru více hráčů disponuje MOH celkem jedenácti mapami. Sedm jich je pro první tři zmiňované mody, čtyři mapy jsou pak pro Objective Based game. Některé lokace budete znát ze singlu, jiné jsou specialitami multiplayeru. Jedná se většinou o celkem větší a členité kusy, kde se předpokládá větší počet hráčů. Mapy skýtají nespočet snipoven a kempovacích pozic, především v budovách, které jsou často přístupné a vybavené řadou oken, teras a balkonů k tomuto účelu jako stvořených. Multiplayer může řada z vás znát i z dema, které už před nějakým časem bylo vydáno a kde si v jedné malé a jedné přídavné testovací mapě můžete sami zkusit, jaké to je - naše tehdejší první dojmy si můžete přečíst zde.



• Srovnání s Wolfensteinem
Celkový dojem z Medal Of Honor je velice dobrý. Kvalitní audiovizuální stránka je jen základ, na němž staví promyšlený a nadmíru nápaditý systém misí nadupaný rozmanitými úkoly. Při putování se dostanete do rozličných oblastí se specifickými podmínkami, kde každá skýtá něco nového včetně jiné taktiky boje. Ta vás navíc přímo nutí přepínat mezi různými zbraněmi, což jen přidává na kvalitě herního prožitku. Reálnější pojetí zbraní a jejich chování odpovídá stylu hry a zvyšuje realitu. Výtky bych měl snad jen k občasným chybkám v AI botů. Větší skoda je ale poměrně krátká doba, kterou pro dohrání Allied Assault potřebujete a absence multiplayerových botů.
Mohu-li se na konci vrátit ke srovnání s RtCW, vítězí u mě celkově Medal of Honor hlavně díky zajímavějšímu a bohatšímu zpracování misí a reálnějšímu pojetí zbraní.
• Bonusy na závěr
Na úplný konec bych rád uvedl link na domovskou stránku hry. Jako přidanou hodnotu přijměte i upoutávku na web www.mohcenter.com, který je jakýmsi informačním centrem o všem, co se okolo hry šustne. Z dalších doplňků, o nichž se zmiňoval už kolega jd v novinkách je oficiální patch (15 MB) pro americkou verzi hry, který přidává do multiplayeru to, co v něm už mělo být od začátku - vzdálená správa serveru pomocí konzole, in-game server browser, čili vyhledávač herních serverů přímo zabudovaný ve hře, zrušení cheatů v multiplayeru a některé další nezbytnosti. Verze hry, která u nás vyjde v únoru, už bude mít tento patch přímo v sobě.
Pokračujme ještě odkazem na tzv. blood-patch, jenž přidává do hry krev, stříkající z raněných a mrtvých vojáků. Pokud je tedy absence krve ve hře tím, co vás trápí, stáhněte si tento drobný update. No a vše zakončíme odkazem na ještě jeden patch - mimochodem ze stejné dílny. Ten umožňuje hrát vylodění na Omaha Beach kooperativně ve více lidech. Stahujte odtud (4,25 MB). Konkrétně budete mít možnost odehrát dvě mapy, jednak pověsné vylodění na pláži a potom ještě jednu, která na ni navazuje. Doporučuji si přečíst přiložený readme soubor, kde se dozvíte, jak patch instalovat a jak hru spouštět. Nezapomeňte si v zástupcích, které se vám do hry přidají a jimiž kooperativní mód budete spouštět, aktualizovat cestu k vašemu skutečnému adresáři s hrou.
Ještě je vhodné zmínit první neoficiální informace o budoucnosti celé herní série. Vedle Playstationového Medal of Honor: Frontline se chystá port pro Xbox a hlavně druhé pokračování pro PC, které ponese název Team Assault. To by mělo vyjít už v říjnu letošního roku a narozdíl od Allied Assault, kde proti sobě bojovaly jen jednotky Spojenců a Němců, se zde můžeme těšit na trochu globálnější konflikt, do kterého budou zataženy i vojska Rusů, Britů a Italů.
Medal of Honor: Allied Assault Breakthrough
Jedna z nejlepších válečných stříleček uplynulých let Medal of Honor: Allied Assault se po loňském datadisku Spearhead dočkala druhého přídavku, tentokrát pojmenovaném Breakthrough. Nový datadisk nám prostřednictvím seržanta Johna Bakera v celkem jedenácti singleplayerových misích přiblíží boje druhé světové války z let 1943 - 44, rozdělené na celkem tři kampaně. Ze severní Afriky se dostanete pře Sicílii až na Apeninský poloostrov, kde vaše tažení do srdce Itálie i skončí. Pro jistotu ještě uvedu, že Breakthrough jako každý jiný datadisk vyžaduje instalaci původní hry.
• Trochu náročnější partner
První kampaní datadisku, který budu odteď nazývat zkráceně MoHB, je operace Torch, začínající v písečných dunách okolo Tunisu. Vítr, mračna písku, výbuchy, střelba a spousta vojáků - to vše hned na začátek otestuje vaši konfiguraci a tipuji, že řada z vás bude stejně jako já muset sáhnout do nastavení hry a pohrát si s grafickými detaily, aby šlo hru aspoň trochu rozumně provozovat. Na mém Athlonu XP 2000+ a GeForce 3Ti se zpočátku hra skoro nehnula, ale podařilo se mi ji nakonec dostat do provozovatelného stavu. V každém případě na to, že jde o modifikovaný engine Quake 3 Areny mi přišly hardwarové nároky zbytečně vysoké a programátoři se asi s optimalizací příliš nepárali.
Co naopak potěší je herní složka datadisku, ze které je vidět snaha opět prošpikovat singleplayerovou kampaň co možná nejrozmanitějšími úkoly, díky nimž se každou chvíli mění způsob boje a herní atmosféra. Kdo MoHAA hrál a byl spokojen, bude asi stejným způsobem shlížet i na datadisk Breakthrough. Africké pouštní prostředí posléze vystřídá Sicílie se známou operací Husky, s čímž se změní i celý kolorit přírody, v níž se ponesou další boje. Samozřejmostí je i mluvená italština vašich protivníků včetně typických uniforem a zbraní. Poslední kampaň pak pokračuje v Itálii a jmenuje se Battle Mountain, končící přivoláním vzdušných posil a rozbombardováním nepřátelských pozic.



• Herní variabilita
Čeho si na sérii MoH cením asi nejvíc, je herní variabilita. Předně to jsou rozmanité úkoly, které v průběhu celé kampaně plníte. V datadisku se už klasicky dostanete nejen do role pěšáka, ale sednete i za řízení tanku s možností se přepínat mezi obsluhou kanónu či kulometu. Novinka datadisku je třeba práce s minohledačkou, která vám umožní projít zaminovaným terénem. Zajímavě působí i mise, kde bráníte speciální těžký tank uzpůsobený k průchodu minovým polem. Ten se s minami nijak nemazlí a likviduje je jednoduše tím, že před sebou roztáčí řetězy, které mlátí do země. Mina, která ránu dostane, samozřejmě exploduje, což tanku v žádném případě nevadí a jede dál.
Vaším úkolem v této misi bude doprovázet toto opancéřované monstrum a bránit nepříteli v jeho zničení. S tím je spojen i další prvek, kterého si na celé sérii MoH vážím, a tím je doslova nutnost přepínat mezi zbraněmi. Jednak může být důvodem nedostatek munice, ale hlavně jde o účinnost a vhodnost pro danou situaci. Kulomet na blízku, sniperka či aspoň puška na větší dálku, sem tam granát atd. Hra je koncipovaná tak, že bude často potřeba zbraně měnit a to je jenom dobře.
Občas dostanete do výbavy i nějakou tu specialitu, kterou využijete v dané situaci ke splnění dílčího úkolu. Příkladem budiž třeba již zmiňovaná minohledačka anebo obsluha mortaru při ničení nepřátelských tanků. Na něm je zajímavá nutnost si na práci s ním zvyknout, abyste byli schopni jakž takž zaměřovat a dokázali odhadnout, kam střela dopadne. Času mnoho není a o to větší napětí při tom zažijete. Podobných překvapení hra nabízí víc včetně časově omezených misí anebo takových, kde jde o to udržet při životě osvobozené zajatce či kumpána, který vám pomůže při plnění jedné z misí.



• Standaradní umělá inteligence
Jelikož jde o datadisk, nečekejme od něj nějaké podstatnější zásahy do enginu. Breakthrough je rozšířením původní hry o další bitvy a nějaké ty zbraně. S tím souvisí třeba i umělá inteligence, která je taková, jaká je a k žádnému zázraku v jejím zpracování nedošlo. Tím nechci tvrdit, že je nějak špatná, ale ani nevybočuje ze standardu, na který jsme v současnosti zvyklí. Skriptovaní protivníci, ne zrovna mazané chování při boji zblízka, občas by prospěly trochu rychlejší reakce. Ne zrovna dokonalé animace někdy vzbudí až úsměv, ale podobně tomu je i v jiných hrách. Protivníci občas (ne)příjemně překvapí hozením granátu a často jsou šikovně poschovávaní po mapě a je potřeba se dobře rozhlížet, abyste překvapili vy je a ne naopak.
Na vyšší obtížnost zažijete často krušné chvíle, kdy bude potřeba šetřit municí a dávat si sakra pozor, abyste nevystrčili hlavu tam, kde nemáte. Někdy vás protivník zaskočí početní převahou, jindy z dobře zašité pozice. Osobně jsem se strukturou misí v MoHB spokojen a datadisk tak považuji za rovnocenné pokračování původní hry. Zachována zůstala i možnost praštit soupeře pažbou a několikrát jsem se při vyplýtvání zásobníků musel k tomuto vcelku účinnému způsobu útoku uchýlit. Někdy i preventivně, kdy mi hrozily dojít náboje a tak jsem v interiérech šetřil, kde se dalo.
• Novinky v multiplayeru
Součástí datadisku jsou samozřejmě i rozšíření multiplayeru. Předně to je devět nových map a jeden nový herní mod Liberation. Pro ten jsou k dispozici mapy tři a podobně jako v ostatních případech se jedná vesměs o upravené lokace známé ze singlu. Mod Liberation je v základním principu podobný známému Jailbreaku, kdy se padlí hráči soustřeďují ve vězení a stávají se z nich váleční zajatci. Ne, že by pak pro své věznitele plnili nějaké ty podřadné práce, ale jde o to, že k jejich návratu do hry je potřeba, aby je spoluhráči osvobodili. Jailbreak je vcelku populární mod už od doby Quake2 a byl přenesen na řady herních platforem. Nyní je tedy i v MoH a tím stoupl celkový počet herních modů na šest.



další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů
V multiplayeru si užijete i nové hráčské modely, kde se objeví například i několik příslušníků italské armády. Novinkou bude krom pár nových zbraní i ze singlu známá minohledačka, která umožní nastražené miny detekovat a samozřejmě je budete moci i klást. Rovněž se setkáte s možností řídit mobilní techniku a volat na nepřítele dělostřelecký či vzdušný útok.
• Závěr
Výsledný dojem, kterým na mě datadisk MoHB zapůsobil, v podstatě splnil to, co jsem od něj předem čekal. Stará známá hra ve stylu, na který jsem u ní zvyklý, se snahou o nápaditý singleplayer včetně nějakých těch vychytávek a novinek pro online hru. Engine se nijak nezměnil a dokázal bych si představit jeho trochu svižnější chování. Kdo holduje MoHAA a chtěl by v tomtéž duchu zažít další dobrodružství, bude s datadiskem spokojen. Kdo čekal něco jiného, nedočká se.
Mimochodem, v poslední době jsem se na internetu často setkal s trendem srovnávat cokoliv s Half-Life 2 nebo DOOM 3. Celé tyhle povídačky mi přijdou zcela zcestné, neboť ani jeden ze jmenovaných projektů nikdo z nás ještě neměl možnost otestovat a kdo ví, kdy vůbec vyjdou, jak na běžném hardwaru pojedou a jak to vůbec bude s jejich hratelností. Navíc srovnávat rozšiřující datadisk k rok a půl staré hře s tím, co teprve (a jestli vůbec letos) vyjde, je dost hloupé.
Medal of Honor: Pacific Assault
Medal of Honor: Allied Assault před třemi lety zásadně změnil tvář válečných akčních her. Intenzivní akce, dusná atmosféra a hlavně jednoduchý průchod skriptovanými misemi - to je recept, na kterém se přiživuje dodnes většina stříleček. Potíž je v tom, že pro fungování je třeba toto schéma dotáhnout k dokonalosti a vyhnout se hluchým místům, jinak zbude hráči pouhá simulace střelnice, bez života a hlavně bez zábavy. Války jsou totiž ve hrách už vcelku vyčerpaným tématem - druhá světová má svá nejlepší léta za sebou a Vietnam sice poskytl vývojářům novou půdu, jakoby ale hry z tohoto částečně tabuizovaného prostředí nesly prokletí nepříliš dobré hratelnosti. Pacifik je v tomto směru prakticky nedotčeným koutem, zvláště potom na PC. Po nepříliš úchvatném konzolovém Rising Sun se od Pacific Assaultu hodně čekalo, jelikož druhý propadák by série MoH už přežila jenom stěží.
• Vítejte v Pacifiku!
Po špatně optimalizovaném zářijovém demu (dojmy) se objevily černé předpovědi, ale plná hra je přeci jen naštěstí něco trochu jiného. Electronic Arts jsou známí kvalitní produkcí svých her a Pacific Assault (dále už jen PA) rozhodně není výjimkou. THX zvuk, netradiční animované menu, jež představuje základní tábor a ukazuje odpočívající vojáky, momentky z boje v sépiových barvách během loadingu – to vše dovede hráče příjemně naladit na začátek hry. Převtělíte se do role Tommy Conklina, který spolu s dalšími absolvuje výsadek na atol Tarawa. Válka s Japonskem je v plném proudu, píše se rok 1943 a intenzita boje mile připomíná Vojína Ryana. Během chvíle je však Tommy zraněn a začíná blouznit…
Jako ještě několikrát, v tomto momentě PA nehraje s člověkem férově. Bez jakékoliv indikace se prostě nejde vyhnout omráčení a strávil jsem dobrou hodinku zkoušením všeho možného, než jsem otráveně od hry odešel a po návratu jsem překvapeně spatřil, že se děj přesunul o několik let zpět, do výcvikového tábora. Tutoriál bohužel nejde přeskočit a trvá na můj vkus zbytečně dlouhou dobu. Určitě nejsem sám, kdo ví, jak ve hře střílet ze zbraně, házet granáty nebo podlézt překážku. Nutnost strávit „nutným tréninkem“ poměrně dlouhou dobu může někoho rychle odradit.



TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek
Když se po bolestném začátku znovu přesuneme, vše hned vypadá lépe. Filmový úvod na Pearl Harboru sice nepokrytě vykrádá shodný segment z Rising Sun, ale střílení bombardérů protileteckým dělem je rozhodně fajn zábava. Následuje průběh potápějící se lodí, zachraňování raněných a třeba prosekání se zaraženými dveřmi. Vývojáři si jsou zjevně vědomi, že první dojem je zatraceně důležitý a bohužel po skvělém začátku se věci začnou kazit.
• Prokletá džungle
Po většinu hry se mise odehrávají v prostředí džungle, ať už jde o atol Makin, Guadalcanal nebo obecné prostředí „tam někde“ (pár misí skutečně není místopisně jakkoliv uvedeno). Už mnohokrát jsem uvažoval nad tím, proč se vývojáři zuby nehty drží džungle jako nového herního hitu. Ano, lze vytvořit nádherná prostředí a v PA se skutečně podařilo napodobit zarostlé kouty nádherným způsobem, nicméně hratelnost nevyhnutelně trpí.
Mise jsou rozděleny na menší úseky, především kvůli systému léčení, o kterém si povíme za chvíli. Během každého kusu je cíl prakticky stejný s různými obměnami ve slovním zadání – projít koridorem v džungli, vybít náhle se objevující nepřátele a zničit danou artilerii/muniční sklad/radiovou věž. Samozřejmou variací je pak hlídání získaných postů. Jedná se o další designérskou chybu, kterou autoři příliš nedomysleli. Útočné mise jsou alespoň chvílemi opravdu adrenalinové a boj ubíhá dobrým tempem, ale v momentě, kdy je hráč nucen pouze odstřelovat nabíhající vlny Japonců a zoufat si nad nemohoucností vlastních zbraní, něco není v pořádku.
Podobný problém představují noční mise. Sice se jimi obohacuje různorodost prostředí, ale nepřátelé jednoduše v džungli nejsou vidět! Vidět je stěží na cestu, natožpak na nepřátele, kteří zcela splývají s prostředím – nějakou záhadou vás však oni vidí dobře a tak brzy zemřete. A znovu. A zase… PA je hra, která neodpouští chyby a zaváhání, což bych normálně vítal, ale někdy je to hodně zoufalé. Pokud boj plyne v pohodě a nezabíjí vás zrovna neviditelný nepřítel, atmosféra je výborná a hratelnost zrovna tak. Ale příliš často zde musí hráč zemřít naprosto zbytečně kvůli nedomyšleným částem hry.
• Zbraně na blízko, na dálku... na nic
Jednou z nich je nevyváženost zbraní. Už dlouho se mi nestalo, že bych doslova nesnášel zbraně v akční hře, ovšem v PA jsem měl přesně tento pocit. Jsou slabé, nepřesné a nabíjí se neskutečně dlouho. Objeví se jistě argumenty, že jde o realistický prvek, ten se ovšem v tomto případě neslučuje s hratelností.



Obzvláště frustrující jsou chvíle, kdy se nepřátelé vydají na banzai útok s bajonetem nebo katanou (nosí je oficíři). Je to zajímavá novinka a hlavně dovede hráči napumpovat adrenalin do krve pod tlakem, ale v momentě nabíjení se zbraň nedá zároveň použít k úderu nablízko. Proč, ptám se? Opravdu hlavnímu hrdinovi záleží na nabité zbrani tolik, že není schopen tuto činnost odložit a raději praštit hlavní nepřátele, jenž do něj seká bajonetem? Spíše tu byl někdo z autorů příliš líný, než aby se chyby všiml při testování a umožnil přerušit animací přebíjení.
• Jak vykouzlit nepřítele snadno a rychle
Tempo hry se zbytečně zpomaluje a obrovský potenciál jde často vniveč. Největší chybou PA je styl, kterým se nepřátelé objevují na scéně. Nerozumím logice, která stále nutí vývojáře používat podobné podvody na hráče, ale v 90% hry se nepřátelé na svém místě objeví teprve po projití místem, které aktivuje skript. Na tom v zásadě není nic špatného, proč vykreslovat zbytečné polygony, ale ony aktivační body jsou umístěny skutečně zle. Vběhnete do vesnice, kde není ani noha a vydáte se do jedné z chatrčí. V momentě projití dveřmi se objeví VŠUDE kolem desítky nadržených Japonců s Arisakami a nastává peklo. Neférové peklo.
Kdyby se tenhle frustrující problém neobjevoval ve hře tak často, mohlo být výsledné hodnocení o mnoho vyšší. Narušuje se tím plynulost hraní a nejsem jistě sám, koho otráví, když jde naprosto prázdným zákopem a zčistajasna se před ním vykouzlí pár vojáků. Vrcholem zoufalství je krátké opakování nenáviděné mise Snipertown z MOHAA. Je naštěstí dost krátká, ale otrávit dovede bezpečně. Snipeři jsou schovaní na stromech a neobjeví se dřív, než mají na hráče jasný dostřel.
Jak jste již nejspíš vytušili, kampaň je v PA celkem dost obtížná a umírá se často. Pokud člověka nezabijí běžní nepřátelé, může to být nalétávající stíhačka nebo i skriptovaný výbuch, kterému nejde uniknout. Naštěstí je možné ukládat pozici zcela volně (narozdíl od Men of Valor), ale stejně se vyplatí snažit se přežít co možná nejdéle. Nahrávání je totiž hodně dlouhé, slyšel jsem i o dobách kolem jedné minuty. Osobně jsem většinou musel počkat zhruba 15 vteřin, nahrávání se však při své četnosti stává dost nudnou záležitostí.



• Oživující mezihry
Vedle běžných misí se v PA samozřejmě vyskytují obligátní mezihry, jako již zmiňované sestřelování letadel námořním dělem. To se opakuje ještě několikrát, druhým nejčastějším jevem je potom kosení stád nepřátel stacionárním kulometem. Podobně jako v datadisku Call of Duty se hráč dostane i k ovládání kulometu v letadle a následně dokonce přímo do kokpitu. Opět musím hru pokárat, protože neposkytne sebemenší instrukce, kterak stroj ovládat, nicméně po chvíli zkoušení se dá dostat pod kontrolu. Obecně jsou tyto štěky zábavnou změnou.
Celkově zabere dohrání kampaně zhruba 10 hodin, doba se však může protáhnout v závislosti na četnosti umírání až na dvojnásobek. Ačkoliv to vypadá, že si zatím především stěžuji, PA je v jádru celkem kvalitní hra. Důrazně doporučuji hrát na nejnižší obtížnosti, při které je možné přežít i více než pár desítek vteřin, akce je pak velmi intenzivní a zábavná.
• Změny v systému léčení
Zajímavou novinkou a změnou proti normálu je v PA systém léčení. Klasické lékárničky jsou tvrdě nedostatkové zboží, za celou hru je spočítáte na prstech obou rukou a objevují se jen v těch nejdrsnějších momentech. Při běžném hraní je třeba spoléhat se na medika, který dovede v každé úrovni několikrát poskytnout vyléčení zpět na maximální hodnotu zdraví. Počet léčení se odvíjí od zvolené obtížnosti - například ve zcela nehratelném „realistic“ jde medik zavolat dvakrát, na medium čtyřikrát.
Těžko uvěřit, že s pomocí pár centimetrů gázy a jedné injekce jdou dělat podobné zázraky a nejde tak o nic realističtější pojetí, než klasické sbírání lékárniček za pochodu. Podstatná je ale změna taktiky, protože ne vždy jde medik včas přivolat a hlavně není výhodné nechat se léčit, dokud ještě zbývá aspoň pár hitpointů. Každé léčení je tak celkem napínavou záležitostí, zvláště když obraz začíná pomalu tmavnout, zvuk se tlumí a nejde ovládat směr pohledu. Jestliže medik zrovna léčí někoho jiného nebo je atakován nepřítelem, následuje smrt.



Pokud Tommy padne mezi bandou nepřátel, nepomůže už ani medik a naopak se objeví Japonec s puškou v ruce. Poslední zvuk, který hráč matně uslyší, je zarytí bajonetu do masa. Kdyby v PA bylo i reálné množství krve (objevuje se jen v podobě miniaturních cákanců těsně po zásahu), mohlo jít o skutečně drsné zobrazení válečného dění.
Nic ale není bez chyby a u PA to platí dvojnásob. Chvílemi se tak hráč může setkat s groteskní situací, například když nad umírajícím hrdinou stojí jednak kolega, jednak nepřítel. Kolega v pohodě střílí po komsi v dáli, zatímco nepřítel v klidu nemohoucího dodělá. Stejně tak se objevují i opačné situace, kdy jsou nepřátelé zcela zaměstnání někým jiným a ignorují medika, který přímo pod hlavněmi jejich pušek léčí raněné.
• Kvalitní umělá inteligence (nejen) u nepřátel
Nakousl jsem přítomnost kolegů a upřímně řečeno, představovali pro mě během hraní PA jednu z nejpozitivnějších věcí. Díky kvalitnímu příběhu si po chvíli zvyknete na jména spolubojovníků a různé brífinky, debaty apod. působí opravdu uvěřitelně. Během hraní se jim dá v určitých chvílích omezeným způsobem velet, nečekejte ale více než příkazy typu „vpřed“ nebo „kryjte mě“. Většinou ale nepotřebují parťáci nijak popohánět a sami jednají celkem rozumně. Nikdo z týmu kromě Tommyho nemůže zemřít, jen se válí na zemi tak dlouho, dokud mu nepřijde pomoci medik (pokud máte na jazyku otázku, medik se dovede vyléčit sám).
Nejdůležitější ovšem je, že tým dovede skutečně samostatně bojovat a nefunguje pouze jako sterilní okrasa. Umělá inteligence je podobná u nepřátel i kolegů a rozhodně by mnoho částí hry nešlo přejít bez pomoci týmu. Najdou se samozřejmě podivné situace, kdy dovede nepřítel obejít neaktivního vojáka, ale vysoce převažují kladné momenty. Zdaleka nejvíce jsem byl ohromen jednou obrannou misí, při které je na hráči, aby pomocí stacionárního kulometu odrážel vlny nepřátel. Celkové trvání je něco přes 2 minuty a párkrát jsem již na onom místě neuspěl, s povzdechem jsem tedy pustil quickload a šel jsem si opatřit do kuchyně něco na zub. Po návratu jsem si zděšeně uvědomil, že úkol je splněn a tým na mě čeká, abych se k nim připojil na dalším postupu. Jistě, byl jsem lehce zraněn, ale podobný zázrak jsem během hraní snad nikdy předtím nezažil.



Nepřátelská AI je dobrá, vojáci jsou hodně pohybliví a útočí organizovaně. Snad jen až příliš často jsem měl dojem, že jejich hlavní schopností je splynout s pozadím, zatímco mě bylo vidět vždy a za všech okolností. Jde o další neférový krok, který může leckoho otrávit – za vysokou, neprostupnou houštinou prostě není možné spatřit ani ň, ale nepřítel ví pokaždé, kde se nacházíte.
• Obligátní multiplayer
Samozřejmě nechybí multiplayer, který vedle deathmatche a týmové variace představuje nový mód s názvem Invader. Stylem hry se podobá populárnímu Enemy Territory, kdy proti sobě bojují vojáci osy a spojenců plněním různých úkolů. Na výběr je několik tříd, které se liší odolností, zbraněmi atd.
Osobně mi nepřišel multiplayer v PA nikterak výjimečný, síťový kód je poměrně špatný a většina serverů trpí vysokou ping odezvou. Uvidíme, zda se situace zlepší časem, každopádně Invader má potenciál a především odpadá z rovnice problém s nepřáteli zjevujícími se odnikud. Celkem 8 map je hezkých na pohled, ale autoři trochu nedomysleli jejich velkou rozlehlost. Pokud se sejde méně než zhruba dvě desítky lidí, spíše než střelbě se hráči věnují hledání jeden druhého.
• Hvězdné zpracování za každou cenu
Po grafické stránce je PA skutečně výtečná hra. Nový engine obzvláště vyniká v džungli, která je chvílemi tak nádherná a realistická, že dá hráči zapomenout na problémy s hratelností a linearitou. Speciální efekty nezůstávají pozadu, ať už jde o roztřesený obraz po výbuchu granátu nebo úžasnou mimiku postav. Fyzikální model je realistický a narozdíl od mnoha jiných her nepůsobí přehnaně, tělo sice po zásahu brokovnicí zblízka kus odletí, ale nekonají se trapné momenty se zdánlivě gravitaci popírajícími barely apod. Těla ke všemu plavou po vodě a třeba bažiny po boji někdy působí dost morbidně.
Bohužel, všechno má svojí cenu a je takřka nemožné hrát PA na opravdu nejvyšším nastavení. Pixel Shadery 2.0 už sice nejsou žádnou novinkou, pro plynulé hraní je však bezpodmínečně nutné je vypnout (způsobují nesnesitelné lagování myši) a raději zvolit starší verzi PS 1.1. Na mém systému s Athlon XP 2800+, 1 GB RAM a GeForce 5900XT bylo hraní plynulé s vyššími než středními detaily, nic lepšího se nedalo reálně použít. Podle reakcí komunity situaci nepomáhají ani grafické karty poslední generace.




Hudba od dvorního skladatele série, Michaela Giacchina, je tradičně perfektní a skvěle dobarvuje atmosféru. Zvukům taktéž nejde nic vytknout, tedy až na drobný úlet v dabingu. Týmoví kolegové během boje až příliš často pronášejí pochvalné poznámky k ostatním při zabitém nepříteli, nebo jen vypouští z úst zbytečné poznámky typu „Řítí se na nás!“. Úsměvné mi přišlo i zabarvení jižanských dialektů, tedy aspoň zpočátku. Když člověk po stopadesáté slyší na konci věty obligátní „y’all“, dovedete to pocuchat nervy.
• Obtížné rozhodování
Nový Medal of Honor je kontroverzní hra každým coulem. Nádherně vypadá a kvalitou produkce silně konkuruje hollywoodským filmům. Na druhou stranu je hratelnost neustále sabotována řadou větších nebo menších chyb, mezi kterými dominuje zastaralý a hloupý systém objevování se nepřátel.
Kdyby byly mise více variabilní, hráč měl možnost postupovat jinak než jasně nalinkovanou cestičkou, odpadly by potíže s podvádějící umělou inteligencí a zmizela by řada podružných chyb, byl by PA skutečně skvělou hrou. Takhle jednoduše nedosahuje kvality, která by zaručila zábavu pro každého. Kdybych nemusel na hru psát recenzi, mnohokrát bych ji kvůli frustrujícím pasážím dávno odinstaloval v zájmu vlastního klidu. Myslím, že není třeba dodávat cokoliv dalšího.
Komentáře
Přehled komentářů
https://telegra.ph/Charlotte-Angie---A-Strange-Injury---Dry-Version-11-30
Металлическая Винтовая Лестница
(Jimmyspoug, 29. 1. 2023 21:04)
Изготовление https://metstairs.ru/produkciya/vintovye-lestniczy
Коротко о главном https://metstairs.ru/produkciya/vintovye-lestniczy
Доставка в любые регионы РФ https://metstairs.ru/kalkulyator-6
Разновидности и варианты оформления https://metstairs.ru/produkciya/lestnicza-na-tetivah
длину площадки между маршами не стоит делать меньше 140 см, ширина должна быть равна ширине марша; лестница на забежных ступенях с поворотом в 90 градусов должна содержать не менее трех таких ступеней; оптимальные параметры забежных ступеней: ширина с большей стороны должна быть не менее 40 см, в середине – не менее 20 см, в узком месте – не менее 14 см https://metstairs.ru/produkciya/vintovye-lestniczy
Проектируем и рассчитываем нагрузку https://metstairs.ru
Кулинарные Инструменты
(LarryDub, 29. 1. 2023 20:29)
Среди кондитерских товаров особый интерес вызывают элементы декора для выпечки https://nevkusno.ru/catalog/vanilin/
Мы можем предложить украшения определенной тематики (Новый год, свадьба, день рождения) и универсальные аксессуары: свечи, ленты, бусины и посыпки, готовые цветы из мастики и марципановые фигурки https://nevkusno.ru/catalog/patoka/
Набор состоит их 8 форм-вырубок, которые изготовлены из высококачественной нержавеющей стали https://nevkusno.ru/catalog/korobki-dlya-tortov/upakovka-dlya-torta-kruglaya-30h21-prozrachnaya-zolotaya-crystal/
С помощью такого набора форм можно собрать объемные новогодние фигурки, ёлочку, санки, оленя и снеговика https://nevkusno.ru/catalog/bumazhnye-formy-dlya-kapkeykov-i-maffinov/kapsula-4-6-sm-kremovaya-kvadratnaya-izi-beyk-/
Кухонные принадлежности для кондитерского дела, товары для выпекания могут выполняться из других материалов https://nevkusno.ru/catalog/s-edobnaya-pyl-ca-blestki-i-figurki/
Будем печь и помогать профессионалам https://nevkusno.ru/catalog/formy-dlya-mussovyh-tortov-i-pirozhnyh/silikonovaya-forma-multiflex-yayco-3d-mul3d-egg-silikomart/
При помощи смеси для выпечки получится оригинальный пшеничный хлеб с укропом, разработанный на основе картофельных хлопьев, которые придают ему сочный вкус https://nevkusno.ru/catalog/formy-dlya-mussovyh-tortov-i-pirozhnyh/silikonovaya-forma-tortaflex-serdce-14-2h13-7-sm-amore600-silikomart/
Пряный тон трав в аромате пробуждает аппетит https://nevkusno.ru/catalog/luxio-lyuksio/lux-gel-158-gel-dlya-nogtej-luxio-haven/
Хлеб станет прекрасной основой для бутербродов с рыбой, а также он https://nevkusno.ru/catalog/nespresso-/kofe-v-kapsulakh-nespresso-ispirazione-firenze-arpeggio-decaffeinato-10-sht/
Посредников
(RobertVat, 29. 1. 2023 20:16)
Глядя на высокое звездное небо, на месяц, на комету и на зарево, Пьер испытывал радостное умиление https://ot-ido.art/artist/page?id=314
– подумал он https://ot-ido.art/work/view?id=5662
И вдруг, когда он вспомнил свое намерение, голова его закружилась, с ним сделалось дурно, так что он прислонился к забору, чтобы не упасть https://ot-ido.art/u/kiseleva-ludmila
Идей для создания садовых скульптур огромное количество https://ot-ido.art/work/view?id=1592
Большинство из них сделать своими руками не составит никакого затруднения, однако существуют варианты требующие соответствующих навыков работ по дереву и определенного мастерства https://ot-ido.art/u/lukina-irina
Прекрасным украшением рельефа сада может начинать статуя из бронзы https://ot-ido.art/u/belopuhova-irina
Этот материал делается все наиболее и наиболее известным https://ot-ido.art/u/atahanova-svetlana
Монумент, проделанный из бронзы, не лишь отлично дополняет строительную композицию строения или ландшафтный ансамбль, но и сумеет выделить ваш установленный манера, став решительным составляющей в его оформлении https://ot-ido.art/work/view?id=2447
Существует оченьмного компаний, какие занимаются созданием и продажей статуи из бронзы https://ot-ido.art/work/view?id=6191
Чтобы избрать пригодную, стоит направить интерес на мастеров, какие работают на компании, предоставляющей такие сервисы https://ot-ido.art/virtual-gallery/view?id=8&fbclid=IwAR3svItU9Rt8xHLqSBoDi0sK5SfOX4Tb7U-QOwtE1RZoISXpHpFJAZRyKtg&page=2&per-page=12
Выбор профессионалы является самым принципиальным, таккак конкретно от его мастерства и возможностей станет зависеть, какое конкретно скульптурное здание станет скрашивать ваш сад или дом https://ot-ido.art/artist/page?id=646
Скульптурная композиция , а наш цех изготовил скульптуру https://ot-ido.art/artist/page?id=205
был создан в 1999 году https://ot-ido.art/work/view?id=9544
Скоро наше крупнейшее в России объединение профессиональных скульпторов отметит 20-летие совместной работы https://ot-ido.art/work/view?id=5166
Однако реальный опыт каждого из скульпторов гораздо больше https://ot-ido.art/artist/page?id=205
Сейчас у нас работает 15 скульпторов, все они дипломированные скульпторы, от всей души любящие свою творческую профессию https://ot-ido.art/artist/works?id=273
Большое количество постоянно работающих скульпторов позволяет нам оперативно принимать заказы из любого города России, изготавливать скульптуры и доставлять их заказчику к месту установки https://ot-ido.art/u/laptev-aleksandr
У нас собственный скульптурный комбинат с большими литейными мощностями в г https://ot-ido.art/u/lukina-irina
Жуковском, Московской области https://ot-ido.art/work/genre?id=40
Мы всегда рады гостям на предприятии, приглашаем заказчиков лично осмотреть место работы и познакомиться со скульпторами https://ot-ido.art/u/novickov-vaceslav
Окна Пвх Каталог
(ThomasMig, 29. 1. 2023 20:14)
5 https://okno.ooo/shtulpovye-okna
Полный демонтаж старого остекления и вынос строительного мусора https://okno.ooo
При температуре за окном -26 градусов и температуре воздуха внутри помещения + 20 градусов, температура на внутреннем стекле:
Заполните форму, и мы предложим лучший вариант, проконсультируем https://okno.ooo/okna-po-serii-doma/p-47
Ламинация “Грецкий орех”, тройной стеклопакет, фунтирура эконом https://okno.ooo/articles/119-ustanovka-plastikovykh-okon-svoimi-rukami
В основе нашей философии — любовь к людям https://okno.ooo/gotovye-plastikovye-okna/plastikovoe-okno-1000-x-1200
Вы всегда можете рассчитывать на поддержку, дружелюбие и сердечное отношение https://okno.ooo/okna-bez-montazha/okno-900x600
Используя наш сервис расчёта, вы бесплатно получаете https://okno.ooo/shtulpovye-okna
Построим Дом
(Frankhaf, 29. 1. 2023 18:29)
Более сложная задача – дизайн интерьера трехкомнатной квартиры с большой площадью https://sferahome.ru/komplektatsiya-i-dekorirovanie
Здесь нужен опытный дизайнер https://sferahome.ru/dizajn-interera/dizajn-intererov-dlya-kafe
Каждому человеку комната с учетом его желаний и вкуса https://sferahome.ru/dizajn-interera
Можно применить фантазию https://sferahome.ru/komplektatsiya-i-dekorirovanie
то необходимо обеспечить хорошую архитектурную акустику зала (влияют применяемые материалы), нормированное освещение и индивидуальные требования к креслам https://sferahome.ru/stroitelstvo/stroitelstvo-domov
Прокачай свои конкурентные преимущества - предоставь потенциальным покупателям возможность получить продуманное современное пространство для жизни вместо бетонной коробки и кучи проблем https://sferahome.ru/dizajn-interera
Получай дополнительную выгоду и сокращай срок реализации строительного объекта https://sferahome.ru/komplektatsiya-i-dekorirovanie
Чтобы выбрать подходящую краску достаточно обратиться в любой лако-красочный салон - акриловые краски по дереву, алкидные краски, краски по металлу и ламинату, аэрозоли в баллончиках и невероятный выбор для колеровки!
Классическим вариантом оформления интерьера квартиры стало использование в качестве основной цветовой гаммы светлых оттенков https://sferahome.ru/dizajn-interera/dizajn-intererov-dlya-restorana
Нейтральность палитры позволяет без труда вписать ее в помещения самых разнообразных форм, размеров https://sferahome.ru/dizajn-interera/dizajn-intererov-dlya-restorana
Особенно выгодно использовать такую палитру при разработке дизайн-проектов для маленьких хрущевок, студий, смарт-жилья https://sferahome.ru/stroitelstvo/stroitelstvo-domov
Белая, кремовая, бежевая палитра служит прекрасным фоном для более ярких акцентных элементов декора https://sferahome.ru/dizajn-interera/dizajn-intererov-dlya-kafe
Кроме того, светлая гамма помогает легко реализовать любую дизайнерскую стилистическую задумку https://sferahome.ru/dizajn-interera
Альтернативным вариантом бежевому применяют оттенки серого цвета https://sferahome.ru/komplektatsiya-i-dekorirovanie
Если окна выходят на солнечную сторону, то применение серых тонов поможет визуально охладить комнату https://sferahome.ru
Барный Стол
(Jeremyglala, 29. 1. 2023 18:07)
Практичные свойства натурального камня открывается в характеристике природного материала https://www.raidstone.ru/katalog-kamnya/oniks/oniks-avion-avion-onyx.html
Особенно это проявляется на кухне или в ванной комнате, где постоянно приходится сталкиваться с загрязнениями https://www.raidstone.ru/services/oblicovka-eksterera/oblicovka-fasada-kamnem.html?list_page=2
Камень не впитывает жир и химические вещества https://www.raidstone.ru/katalog-kamnya/travertin.html?list_page=5
Столешницу из камня можно легко очистить любым средством, не боясь поцарапать поверхность https://www.raidstone.ru/services/oblicovka-interera/oblicovka-sanuzla-i-vannoj/oblicovka-vannoj-mramorom.html
Каменная поверхность не боится соприкосновения с горячей посудой https://www.raidstone.ru/katalog-kamnya/granit/granit-delikatus-delicatus.html
Если с истечением некоторого времени замечены изменения во внешнем виде, столешницу из натурального камня легко привести в первоначальный вид https://www.raidstone.ru/katalog-kamnya/mramor/mramor-rozaliya-lajt-rosalia-light.html
Чаще всего на памятник наносят эпитафию, указывают инициалы, помечают дату рождения и смерти, а также размещают портрет https://www.raidstone.ru/catalog/izdeliya-iz-kamnya/kaminy/kaminy-iz-mramora.html
Мы не только применяем современные технологии и используем компьютерную гравировку, чтобы создать рисунок или перенести изображение с фотокарточки на надгробье https://www.raidstone.ru/katalog-kamnya/granit.html?list_page=8
Нашим мастерам можно заказать аналогичный вид художественных работ — и они выполнят его ручную https://www.raidstone.ru/katalog-kamnya/oniks/oniks-dzhejd-grin-jade-green.html
Надгробья из натурального камня красивы, долговечны и устойчивы к атмосферным явлениям https://www.raidstone.ru/katalog-kamnya/granit/granit-personaliti-personnalite.html
Эти материалы позволяют создавать мемориальные шедевры, преисполненные торжественным величием https://www.raidstone.ru/catalog/izdeliya-iz-kamnya/kaminy/kaminy-iz-mramora/oblicovka-portala-dvuhstoronnego-kamina-slebom-mramora.html
бо обратившись к менеджерам https://www.raidstone.ru/katalog-kamnya/tuf-armyanskij.html
Специалисты помогут выбрать нужные изделия из камня под определенный интерьер помещения, с учетом всех пожеланий и требований заказчика https://www.raidstone.ru/katalog-kamnya/granit/granit-emerald-grin-emerald-green.html
Расценки являются доступными, оплату можно производить любым удобным образом https://www.raidstone.ru/services/oblicovka-interera/oblicovka-sanuzla-i-vannoj.html
Осуществляется быстрая доставка в Москве и Московской области https://www.raidstone.ru/catalog/izdeliya-iz-kamnya/stoleshnicy/stoleshnicy-iz-granita.html
Столешница из натурального камня играет одну из основных ролей в дизайне кухни https://www.raidstone.ru/catalog/izdeliya-iz-betona/vazony-cvetochnicy.html
Она подчиняет себе весь интерьер комнаты и ко многому обязывает https://www.raidstone.ru/catalog/izdeliya-iz-kamnya/kaminy/kaminy-iz-granita.html
Не логично ставить на столь солидное изделие обычную вазу https://www.raidstone.ru/services/oblicovka-eksterera/oblicovka-fasada-kamnem.html
Если уже ставить вазу, то, непременно, лучших дизайнеров, если пепельницу, то дорогую и изящную, если набор посуды, то обязательно фарфоровый https://www.raidstone.ru/catalog/izdeliya-iz-kamnya/stoleshnicy/stoleshnicy-iz-mramora.html?list_page=3
Ремонт В Вашем Доме
(LorenLeani, 29. 1. 2023 17:49)
монтаж теплого пола;
Дизайн и ремонт квартир под ключ в Санкт-Петербурге https://san-rem-master.com/remont-kvartir-moskovskij-rajon-sankt-peterburga/
добавление новых розеток;
В услугу может входить наливная стяжка пола, наливные полы, устройство , укладка декоративного покрытия https://san-rem-master.com/generalnyj-remont-kvartiry/
Комплекс услуг включает полный объем ремонтных и отделочных работ помещений различного назначения https://san-rem-master.com/kalkulyator-stoimosti-remonta-kvartiry/
Системный подход к решению самых сложных задач позволяет нам поддерживать качество работ и услуг на самом высоком уровне https://san-rem-master.com/remont-kvartiry-krasnoselskij-rajon-sankt-peterburga/
Вы останетесь довольны!
Обсуждаем условия договора, график оплаты, график подвоза отделочных материалов, уточняем детали, утверждаем смету, подписываем договор https://san-rem-master.com/kalkulyator-stoimosti-remonta-kvartiry/
Начинаем работы!
Водонакопительный Бак Купить
(ShawnHOB, 29. 1. 2023 17:44)
Дисковые нагреватели (СКПД) предназначены для комплектации отечественных и импортных промышленных установок или для самостоятельного использования https://rusupakten.ru/product/rt-650/
Нагреватели применяются для нагрева пресс-форм, литейных форм, клеевых машин, лабораторных установок и др https://rusupakten.ru/product/rt-450/
Плоские нагреватели (СКП) предназначены для комплектации отечественных и импортных промышленных установок или для самостоятельного использования https://rusupakten.ru/product/keramichesky-nagrevatel/
Нагреватели применяются для нагрева пресс-форм, литейных форм, экструдеров, клеевых машин и др https://rusupakten.ru/product/rt-650/
Обновлено 22 августа 2022 https://rusupakten.ru/product/rt-450n/
https://rusupakten.ru/product/keramichesky-nagrevatel/
https://rusupakten.ru/product-tag/termoupakovochnaya-mashina/
охлаждения металла – футеровка стен и свода https://rusupakten.ru/product/rva-100n/
Нефтеперерабатывающая промышленность: Трубчатые нагреватели различного назначения – рабочий слой стен и свода радиантных камер https://rusupakten.ru/product/rt-450-ekonom/
https://rusupakten.ru/product/rva-100n/
https://rusupakten.ru/product/rt-650np2/
Магазин Крепежа
(Warrenwem, 29. 1. 2023 16:29)
СОЕДИНЕНИЯ СТАНДАРТНЫМИ РЕЗЬБОВЫМИ КРЕПЕЖНЫМИ ИЗДЕЛИЯМИ 1 https://gm-k.ru/index.php?route=product/category&path=1163_1242_1264
Стандартные крепежные резьбовые изделия Наглядное изображение БОЛТ ШПИЛЬКА ВИНТ Изображение на чертеже и пример условного обозначения Исполнение
Шурупы и саморезы также имеют ряд отличительных особенностей https://gm-k.ru/index.php?route=product/product&path=167&product_id=2683
Перед тем, как закрепить конструкцию с помощью шурупа, необходимо просверлить отверстие, и только после данной процедуры вкрутить изделие https://gm-k.ru/index.php?route=product/category&path=1811_1835_457
В этом случае работа с саморезами является достаточно легкой https://gm-k.ru/vibroelement/v1/
Данные крепежные изделия не требуют никакой подготовки https://gm-k.ru/gruvloki/mufta-g/
Их можно использовать сразу https://gm-k.ru/index.php?route=product/category&path=164_325_343
Саморезы отличаются размером и ходом резьбы, поэтому прежде, чем купить изделие, определитесь с целями использования https://gm-k.ru/vibroelement/vibr4/
ГОСТ 15526-70 М Е Ж Г О С У Д А Р С Т В Е Н Н Ы Й С Т А Н Д А Р Т ГАИКИ Ш ЕСТИГРАННЫЕ КЛАССА ТОЧНОСТИ С КОНСТРУКЦИЯ И РАЗМЕРЫ Издание официальное Стандартинформ 2010 оценка стоимости квартиры УДК 621 https://gm-k.ru/index.php?route=product/product&path=1163_1178_1180&product_id=6057
882 https://gm-k.ru/gruvloki/perexod-pod-muftu/pm7634.html
31:006 https://gm-k.ru/index.php?route=product/category&path=726_782_1126
354
Муфты зажимные соединительные стальные предназначены для установки на трубопроводах в качестве соединительного элемента для систем подачи воды и систем отопления https://gm-k.ru/monprof/fus/tkr%20/504363.html
Муфты зажимные универсального https://gm-k.ru/index.php?route=product/category&path=1811_1817_1905
https://gm-k.ru/index.php?route=product/category&path=1811_1937_2048
https://gm-k.ru/monprof/fus/sf/504357.html
РФ, Санкт-Петербург, Ленинградская область, Ломоносовский район, д https://gm-k.ru/index.php?route=product/category&path=1811_1926_2168
Низино, ул https://gm-k.ru/index.php?route=product/category&path=184_237_240
Центральная, д https://gm-k.ru/monprof/rapidrail/rapidrail1/rapidrailwm2.html
1 / Продажа метизов, крепежа оптом https://gm-k.ru/index.php?route=product/product&path=726_1159_1160&product_id=5991
Изготовление металлических деталей на заказ в Спб https://gm-k.ru/index.php?route=product/category&path=1811_1875
Обработка металла https://gm-k.ru/search/?search=%D0%A8%D0%B0%D0%B9%D0%B1%D0%B0%20%D0%B2%D0%B8%D0%B1%D1%80%D0%BE%D0%B8%D0%B7%D0%BE%D0%BB%D1%8F%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B0%D1%8F
По типу соединения крепежные изделия для строительства делятся на две группы – винты, болты, шурупы, шпильки, гайки (разъемное соединение) и дюбели, заклепки, анкера, детали для пайки и склеивания (неразъемное) https://gm-k.ru/gruvloki/mufta-j/
Кроме того, крепеж бывает сверхпрочным, может обеспечивать герметичность соединения, а также служить для соединения композиционных материалов и полимеров https://gm-k.ru/index.php?route=product/category&path=1163_1645_1685
Алюминиевые Конструкции Окна
(Josephwaymn, 29. 1. 2023 16:02)
Непрозрачные листовые материалы в дверной проём: однослойные панели из ПВХ, трехслойные пластиковые панели, трехслойные панели из металлического профиля https://fasadstore.ru/alutech-alt-sl160.html
Толщина створки: 70 мм Толщина стеклопакета: 6-43 мм Тип профиля: теплый Толщина рамы: 60 мм Открывание: поворотное, поворотное-откидное Теплоизоляция: 0,95-1,98 W/м2К Гидроизоляция: E 1200 Фурнитура: европаз, Воздухопроницаемость: класс 4 Сопротивление ветровым нагрузкам: С4 https://fasadstore.ru/prodiction/osteklenie-kottedzhej/
Наша продукция https://fasadstore.ru/prodiction/osteklenie-terras-verand-balkonov/
порошковое напыление (полимерное окрашивание по ГОСТ 9 https://fasadstore.ru/okna-i-peregorodki-pvkh.html
410 в цвета из палитры RAL); анодирование блоков по ГОСТ 9 https://fasadstore.ru/alyuminievye-okna-i-dveri/tatprof-okna-i-dveri.html
301; ламинирование; сочетание нескольких способов https://fasadstore.ru/sendvich-paneli-trimo.html
Большие остеклённые поверхности, разнообразие форм и цветовой палитры не оставят равнодушными ценителей красивых деталей в интерьере https://fasadstore.ru/prodiction/osteklenie-terras-verand-balkonov/
Устанавливаем конструкции различного типа:
Интернет Магазин Мебели
(WalterRof, 29. 1. 2023 15:44)
Модель прямого дивана, удачно интегрирующая оригинальный экстерьер с высокой надежностью и эргономичностью, займет достойное место в Вашем доме и будет долго служить Вам https://mebelgrad96.ru/store/divany/pryamye_divany/knizhka/vesta/
Главным преимуществом дивана является высоковыкатной механизм, предоставляющий возможность увеличения спального места при необходимости https://mebelgrad96.ru/store/mebel-iz-rotanga/
Гнутоклееные березовые латы в основании настила и настил сиденья из эластичного ППУ придают спальному месту ортопедические свойства https://mebelgrad96.ru/store/mebel_dlya_spalni/spalnye_garnitury/spalnya-sofiya/
К тому же диван дополнен вместительным бельевым ящиком, который поможет сэкономить пространство в помещении https://mebelgrad96.ru/store/divany/pryamye_divany/evroknizhka/klassik-26-bd/
Массивные четко очерченные геометричные подлокотники, как и основание дивана смотрятся солидно и дорого, особенно в отделке из кожзама https://mebelgrad96.ru/store/divany/pryamye_divany/evroknizhka/malta-2-bd/
Мягкое сидение и подушки с прострочкой добавляют мебели лоск и элегантный стиль https://mebelgrad96.ru/store/mebel_dlya_kuhni/stulya-iz-massiva-i-shpona/
Упругость и комфорт диванов и кресел семейства достигается за счет инновационного наполнителя из пенополиуретана https://mebelgrad96.ru/store/mebel_dlya_gostinoy/kresla/kreslo-nepal-lyuks/
Диван при раскладывании превращается в двуспальную кровать https://mebelgrad96.ru/store/divany/pryamye_divany/evroknizhka/?page=4
При производстве мебели используются металлический каркас с ортопедическими латами, легкий в трансформации, надежный, практичный и безопасный https://mebelgrad96.ru/store/divany/uglovye_divany/divan-maestro-du/
Высококачественный пенополиуретановый матрац даёт ровное комфортное спальное место https://mebelgrad96.ru/store/mebel_dlya_kuhni/kuhonnye_garnitury/kuhnya-kraft/
Диван - кровать прекрасно подходит для малогабаритных квартир, а также для ежедневного использования в качестве холловой и офисной мебели https://mebelgrad96.ru/store/mebel_dlya_kuhni/modulnye-kuhni/kuhnya-yuliya/
Мы можем на выбор предложить Вам четыре размера спального места, где длина спального места 1950 мм - неизменна, а ширина меняется от 820 мм до 1570 мм https://mebelgrad96.ru/store/divany/uglovye_divany/uglovoy-divan-nepal/
Диван при раскладывании превращается в двуспальную кровать https://mebelgrad96.ru/store/mebel_dlya_gostinoy/stenki/gostinaya-indiana/
При производстве мебели используются металлический каркас с ортопедическими латами, легкий в трансформации, надежный, практичный и безопасный https://mebelgrad96.ru/store/matrasy/bespruzhinnye/
Высококачественный пенополиуретановый матрац даёт ровное комфортное спальное место https://mebelgrad96.ru/store/divany/modulnye_divany/versal-5-modulnyy/
Диван - кровать прекрасно подходит для малогабаритных квартир, а также для ежедневного использования в качестве холловой и офисной мебели https://mebelgrad96.ru/store/divany/uglovye_divany/uglovoy-divan-leron-dku-o-2/
Мы можем на выбор предложить Вам четыре размера спального места, где длина спального места 1950 мм - неизменна, а ширина меняется от 820 мм до 1570 мм https://mebelgrad96.ru/store/mebel_dlya_gostinoy/zhurnalnye_stoly/stol-zhurnalnyy-sibir/
Найти Хорошего Лора
(MarioExors, 29. 1. 2023 15:40)
Все знают про профессию стоматолога – этот специалист лечит зубные болезни, а также челюсти и в целом челюстно-лицевой аппарат https://www.energy-med.ru/dety
При этом направление стоматологии имеет много специализаций: лечение зубов,
если подавился ребенок: уложить его на жесткую поверхность лицом вверх, откинуть назад голову https://energy-med.ru/
Двумя пальцами сильно и резко надавить в области выше пупка вглубь и вверх несколько ра
Чтобы облегчить поиск хирурга по ринопластики, создан этот рейтинг лучших пластических хирургов по ринопластике, чтобы вы могли оценить по достоинству профессионализм всех пластических хирургов, а пациенты сделать правильный выбор в пользу опытных и высококвалифицированных специалистов https://www.energy-med.ru/
Постичь эту профессию можно только после длительного обучения, поэтому если молодых людей заинтересовала профессия стоматолог, какие экзамены надо сдать он может узнать в медицинском ВУЗе, выпускающем подобных специалистов, на сегодняшний день это русский язык, биология и химия https://www.energy-med.ru/terapiya
Совершенно точно, что обойдётся данное образование в современных условиях весьма недёшево https://www.energy-med.ru/kosmetolog
Правда, верно и то, что последующая практика хорошо зарекомендовавшего себя специалиста быстро окупит все расходы на обучение, ведь работа стоматолога очень прилично оплачивается https://www.energy-med.ru/kosmetolog
Впрочем, последнее сильно зависит от места работы https://www.energy-med.ru/terapiya
Современные методы проведения операций, позволяют хирургам работать не только скальпелем https://www.energy-med.ru/terapiya
Малоинвазивные операции уменьшают степень травмирования пациента, сокращают период восстановления после операции и время нахождения в стационаре, значительно уменьшают риск осложнений https://www.energy-med.ru/
Изготовление Монолитной Лестницы
(Ronalddow, 29. 1. 2023 15:30)
Проектирование и установка деревянных лестниц пользуется спросом, так как многие люди решают строить двухэтажный дом https://lestnica-pod-kluch.ru/review/albina-viktorova-3/
Лестница является ключевой деталью интерьера, поэтому следует обратить внимание не только на ее функциональность, но и на декоративные характеристики https://lestnica-pod-kluch.ru
Конструкции винтового типа применяются реже, как правило, при ограниченной площади или из эстетических соображений владельца частного дома https://lestnica-pod-kluch.ru/metallicheskie-lestnitsy/
Они не так удобны, как маршевые, по ним сложно транспортировать мебель https://lestnica-pod-kluch.ru/antresolnyy-etazh-pod-klyuch/
Чтобы установить лестницу, нужно будет выполнить сложные подсчеты, так как при небольшой погрешности она может утратить свои функциональные способности https://lestnica-pod-kluch.ru/lestnicu-iz-betona/
Для шпаклевки потребуются специальные смеси, направленные для работы с древесиной https://lestnica-pod-kluch.ru
Не допускается использование материалов, нацеленных на работу с другими покрытиями https://lestnica-pod-kluch.ru/karkas-lestnitsy/
Обычно к процессу монтажа приступают с фиксации нижней части косоура https://lestnica-pod-kluch.ru/lestnicu-iz-betona/
Для этого балку устанавливают и прижимают в пазовое соединение или запил на опорном столбе https://lestnica-pod-kluch.ru/antresolnyy-etazh-pod-klyuch/
Также может быть изготовлена временная поддерживающая конструкция, если планируется, что косоур будет держаться с внешней стороны опорной колонны https://lestnica-pod-kluch.ru
Определить высоту можно, измеряя расстояние от пола первого до второго этажа с учетом толщины потолка https://lestnica-pod-kluch.ru/otdelka-lestnic/
Например, если на 1-м этаже потолочная высота равна 2700 мм, а толщина межэтажных перекрытий – 300 мм https://lestnica-pod-kluch.ru/otdelka-lestnic/
В результате суммарная высота будет равна 3000 мм https://lestnica-pod-kluch.ru/otdelka-lestnic/
Материалы и фурнитура https://lestnica-pod-kluch.ru
With Multilingual Translation
(CarlosStymn, 29. 1. 2023 14:59)
• — tracking important changes in industry legislation — with the system you will always be aware of documents that are now only projects
In addition, instructions, manuals, manuals of various types and, of course, drawings contain a large amount of additional information in the form of tables, diagrams, graphs, which must be transferred to the translated document without changes (not counting the translation of the text part), which requires the participation of a layout designer who owns special programs https://dianex.co.uk/
Every day, our specialists monitor all changes in documents and the appearance of new ones, so that you always work with up-to-date information https://dianex.co.uk/
And to be aware of all the changes in the field of your profession, not only those that have taken place, but also those that are planned, a newsletter, a professional newspaper, up-to-date information in the product and service will help you! Save time and nerves
Are regulatory requirements ambiguous? Is it difficult to understand how to act in a particular situation that you are faced with at work? Refer to the experience of your colleagues, presented in a large volume in the system, or ask an expert a question https://dianex.co.uk/
Such support ensures that even the most difficult situation that arises in your work will be solved! Latest news and current information
In addition, at its core, it is the key to successful relationships between different companies https://dianex.co.uk/
Moreover, if the enterprise cooperates with foreign partners, it is important to establish mutual understanding, which will allow high-quality performance https://dianex.co.uk/
Дорога Дублер Мкада До Видного
(WillieRax, 29. 1. 2023 14:32)
86,7 млрд руб https://transport-russia.ru
Дублер мкада https://transport-russia.ru/2022/01/18/polucheno-polozhitelnoe-zaklyuchenie-ekspertizy-na-stroitelstvo-dorogi/
С другой стороны, проект конкурирует с проблемным проектом ЦКАД и может оттянуть на себя часть его транспортного потока https://transport-russia.ru
По крайней мере дальнобойщики будут вынуждены пользоваться либо одной, либо другой трассой: движение грузовиков по МКАД могут запретить с 2021 года, после ввода ЦКАД https://transport-russia.ru/category/vozdushnyj-transport/
Где Найти Детского Невролога
(Henrymot, 29. 1. 2023 14:19)
Неинвазивный ( без повреждения тканей ) метод диагностики, который позволяет оценить частоту пульса и степень насыщения крови кислородом с помощью специального датчика пульсоксиметра https://www.uni-ort.ru/gastroenterology
Этот датчик фиксирует ( закрепляют ) на пальце, мочке уха и носу https://www.uni-ort.ru/psychology
Измерение занимает 5 – 20 секунд https://www.uni-ort.ru/osteopathy
На маленьком экране пульсоксиметра показывается уровень сатурации ( насыщение крови кислородом ) и пульс https://www.uni-ort.ru/psychology
Именно в детском возрасте закладывается не только здоровье человека, но и правильное отношение к своему здоровью https://www.uni-ort.ru/cardiology
Ребенок, который с детства приучен посещать доктора с профилактической целью, будет так же поступать и в зрелости https://www.uni-ort.ru/psychology
Поэтому работа детского врача – педиатра – имеет огромное значение не только для поддержания здоровья подрастающего поколения, но и для формирования правильной медицинской культуры населения в целом https://www.uni-ort.ru/promo
Болезни стоп не могут существовать сами по себе, изолированно: они либо являются следствием каких-то патологических изменений, например, опорно-двигательного аппарата, либо вызовут https://www.uni-ort.ru/ultrasound
Поэтому нужно принимать меры на опережение и в лечении использовать комплексный подход https://www.uni-ort.ru/orthopedics
спазмофилия; фебрильные судороги; вегето-сосудистая дистония; полиомиелит; синдром Дауна https://www.uni-ort.ru/physicaltherapy
Подологи – это специалисты, которые, главным образом, занимаются уходом https://www.uni-ort.ru/cardiology
Подологи делают аппаратный и инструментальный педикюр, оказывают помощь при вросших ногтях, выполняют гигиенические процедуры с применением специальных средств, дают рекомендации по выбору обуви https://www.uni-ort.ru/cardiology
К подологу обращаются с проблемами, которые легко устранимы при правильном уходе https://www.uni-ort.ru/contacts
Подиатрия https://www.uni-ort.ru/immunology
Продажа Станков Чпу
(Blakenus, 29. 1. 2023 13:59)
Вес: 2300 - 8500 кг https://triosi.ru
Вертикально-фрезерный с ЧПУ МА655 https://triosi.ru/catalog/series-d/d-600
Шпиндель: 9,0 - 9,6 кВт https://triosi.ru/catalog/s-series/cnc-milling-machine-s-1500
Станок с ЧПУ обрабатывает металлическую заготовку https://triosi.ru/catalog/series-d/d-600
Смена инструмента: автоматическая https://triosi.ru/catalog/series-d/d-600
Станки малых габаритов оснащают мобильными столами https://triosi.ru/catalog/s-series/cnc-milling-machine-s-1500
Грязезащитные Ковры
(Williamhiems, 29. 1. 2023 13:04)
Невозможно представить площадку для игр, на которой нет качелей https://chisteam.ru/catalog/sgony_i_skrebki/
Трудно найти ребёнка, который бы не хотел бы подняться к небу на качелях с замиранием сердца https://chisteam.ru/catalog/inventar_dlya_mytya_okon/
Во время планировки для качелей необходимо отвести место, не менее 2?3 м https://chisteam.ru/catalog/benzinovye_snegouborshchiki/snegouborshchik_stiga_st_3262_pb/
не стоит располагать площадку полностью в тени (в северной части участка) или полностью на солнце, в идеале тенистость должна накрывать от одной тети до половины площадки (это могут быть ветви деревьев или тент, а также сооружение в виде домика или любого другого объекта с крышей, навесом
Относительно недорого и просто обустроить покрытие из пластиковых модулей https://chisteam.ru/catalog/coating_rubber/
Из квадратиков разного цвета можно составить яркий рисунок https://chisteam.ru/catalog/dorozhnye_konusy/dorozhnyy_konus_2_belye_polosy_s_utyazhelitelem_520_mm/
Следует учесть, что влажный пластик становится скользким https://chisteam.ru/catalog/elektricheskie_snegouborshchiki/snegouborshchik_stiga_st_1131_e/
При длительных нагрузках плитки проминаются, и покрытие необходимо поправлять https://chisteam.ru/catalog/pedalnye_vedra/urna_dlya_musora_s_pedalyu_bxg_tcr_12/
Игровые домики на детской площадки должны быть сделаны из прочных и безопасных материалов https://chisteam.ru/catalog/polomoyki/free_evo_50_b/
Устанавливают их на достаточном удалении от другого оборудования — каруселей, качелей, горок https://chisteam.ru/catalog/parogeneratory/
К конструкции домиков тоже существует ряд требований, например, наличие не менее 2 независимых входов с размерами не меньше 5050 см https://chisteam.ru/catalog/vorsovye_gryazezashchitnye_pokrytiya/vorsovoe_pokrytie_primenop/
Высота игрового оборудования определяется с учётом возраста детей https://chisteam.ru/catalog/pedalnye_vedra/urna_dlya_musora_s_pedalyu_bxg_tcr_20/
Даже самая незамысловатая песочница, сооруженная на дачной территории, становится любимым местом игр для детей https://chisteam.ru/catalog/icemelt/protivogololednyy_reagent_icemelt/
Этот элемент является обязательной составляющей детской площадки, поэтому при проектировании ему отводят безопасное место https://chisteam.ru/catalog/benzinovye_snegouborshchiki/snegouborshchik_stiga_st_3255_p/
Как любое строение, план детской площадки хорошо продумывают https://chisteam.ru/catalog/seriya_royal_line/
А так как речь идёт о маленьких детях, то меры безопасности должны стоять на первом месте https://chisteam.ru/catalog/lyuki_kanalizatsionnye/
Где Купить Дешевые Межкомнатные Двери
(Daviddiz, 29. 1. 2023 13:02)
Настоятельно рекомендуется заказывать разработку кухонного гарнитура исключительно под Вашу кухню https://www.legnostyle.ru/proizvodstvo/dveri-iz-dereva/
В этом случае удастся максимально эффективно вписать бытовую технику в фасад гарнитура https://www.legnostyle.ru/catalog/lestnici/
Премиальные материалы https://www.legnostyle.ru/proizvodstvo/dveri-iz-dereva/
В производстве изделий используются дорогие материалы: массив ценных пород дерева, алюминий, декоративное ударопрочное стекло, обивка мягких элементов выполняется из натуральной кожи https://www.legnostyle.ru/arki-iz-dereva.html
Готовые изделия отличаются прочностью и долговечностью, формируют вокруг себя атмосферу солидности и надежности https://www.legnostyle.ru/proizvodstvo/dveri-iz-dereva/
Культурная революция в Китае вовсе не завершилась, она все еще продолжается, но на китайских дорогах https://www.legnostyle.ru/catalog/mejkomnatnie-dveri/nestandarnye/
Произошло обострение классовой ненависти велосипедистов и пешеходов к передвигающимся на
Некоторые из популярных моделей имеются в выставочном зале мебельного салона в Москве, что позволит приобрести необходимые элементы интерьера в кратчайшие сроки - всего за 1-2 дня https://www.legnostyle.ru/arki-iz-dereva.html
Итальянская мебель под заказ поставляется в срок от 1 месяца https://www.legnostyle.ru/catalog/lestnici/derevannie-marsevie-lestnici-s-plohadkami/
Исходя из совокупности характеристик, присущих элитной мебели, становится понятной её возрастающая популярность https://www.legnostyle.ru/catalog/mebel/
Качество и красота на долгие-долгие годы стоят затраченных материальных ресурсов и, как показывает практика, многие покупатели уже пришли к этому выводу https://www.legnostyle.ru/catalog/mejkomnatnie-dveri/
С другой стороны отделка может производится как всей поверхности мебели, так и ее какой-то определенной части https://www.legnostyle.ru/proizvodstvo/lestneycy/
Дополненная современными материалами - стеклом, металлам или деревом, она становится очередным произведением искусства https://www.legnostyle.ru/elitniye-dveri-iz-massiva.html
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100
DiotWhentenhalty
(Vernonzic, 30. 1. 2023 16:44)