Druhá světová válka je tématem, které se stává čím dál populárnější v řadách tvůrců akčních her. Současná doba zaznamenává v řadě případů odklon od klasické akce typu Quake a aktivity výrobců hledají inspiraci ve větší realističnosti. Mezi tyto počiny můžeme dnes zařadit i titul známý již z konzolí - Medal Of Honor. Jeho počítačová podoba nese přídomek Allied Assault, což dává tušit, že půjde o akce Spojenců proti Němcům. Nemohu nevzpomenout těsně před Vánoci vydaný Return to Castle Wolfenstein (recenze singleplayeru a multiplayeru), který je tématicky tak blízký, že se nebudeme bránit nějakému tomu srovnání, už proto, že oba tituly slibovaly hodně a čekaly se od nich prvotřídní výsledky.
Základní společný rys RtCW a MOH je v již zmiňovaném období, do nějž je hra zasazena. V obou případech se vydáváte v roli vojáka Spojenců do bojů proti Německu a jeho plánům. Zatímco v RtCW je herní příběh podbarvován fikcemi, záhrobím a konstrukcemi bitevních robotů, MOH se striktně drží reality. A to nejen co se týká nepřátel jako takových, ale i zasazením bitev a názvy bojových operací použitých pro jednotlivé mise hry. S realitou souvisí i to, že na konci misí ani v závěru celé hry nepotkáte žádnéhu superbosse, jehož tupost bude vyvážena odolností. Čili kdo rád válečné hry a komu vadili v RtCW zombies a rádobysilní bossové, ten si v MOH bude libovat.
• Herní model
O RtCW se již dnes říká, že je to „quakovka z druhé světové války“. Já s tímhle výrokem v podstatě souhlasím, neboť chování zbraní je vyloženě akčního rázu a osobně mi do této hry v dnešní době už nesedlo. MOH je na tom v tomto směru lépe, neboť jak střelba na nepřítele, tak jeho do vás, s sebou nese ony vedlejší efekty v podobě nepřesnosti, poskakování hlavně a naopak když to soupeř začne kropit do vás, nestojíte jako sloup, ale pěkně s vámi každý zásah zamává. Ze zbraní ve hře najdete pistoli, pušku včetně modifikace s optikou (rozuměj snajperku), kulomety, panzerfaust a granáty. Není to mnoho, ale odpovídá to době, z níž hra čerpá.
Krom toho se často dostanete k nějakému tomu kulometnému hnízdu, jehož služby jsou vám plně k dispozici. Má to dvě výhody - jednak má tento kulomet větší účinnost, navíc šetříte náboje, kterých se vám občas bude šeredně nedostávat. Mluvím o nejvyšší obtížnosti ze tří možných, kterou doporučuji každému aspoň trochu zkušenému hráči. Pokud se ještě vrátím ke srovnání s RtCW, pak mi v něm přišla moc šikovně zpracovaná sniperka, která se pohupuje a nemíří přesně do jednoho místa. Tohle v MOH nenajdete a zaměřovací kříž sedí jako přibitý tam, kam se díváte.
• Výborně navržené mapy
Pochválit bych chtěl i za to, že jsem v MOH našel konečně reálně zpracované šplhání po žebřících. Vychutnáte si tak kažou jejich příčku a ani akrobatická střelba z kulometu za držení se třetí rukou žebříku není povolena. Zajímavě je zpracován i výskok, kdy jde voják nejdřív do podřepu a pak teprve nadskočí. Je to jako ve skutečnosti, i když vás to zřejmě zpočátku bude klamat. Neužijeme si plížení, ale to v tomto případě tolik nevadí. Mapy už tak skýtají spoustu členitostí, kde je možné (a potřeba) se schovávat.
Tím se plynule dostáváme ke grafickému zpracování, které je na jedničku. Reálně vypadající krajina, nebe s nepříjemně pichlavým sluncem, ledové pláně, zasněžené lesy, pláž posetá kovovými ježky a ostnatými dráty, bunkry, skladiště, vozové parky - prostě všechno je ztvárněno velice hezky se zachováním reality. Kapitolou samou jsou pak městečka a vesnice, rozvaliny a interiéry budov, které všechny dohromady skýtají velice zajímavý bojový prostor se spoustou zákoutí, snajpovacích pozic, kulometných hnízd a střílen, často rafinovaně maskovaných. Ke struktuře map je dobré ještě doplnit, že řada předmětů je zničitelných. Můžete rozstřelovat dřevěné bedny, není výjimkou, že se po pořádné pecce zhroutí kus domovní zdi, tankem shodíte sloup apod. To vše přidává na zajímavosti a zvyšuje hratelnost.
• Týmová spolupráce
Obrovským kladem MOH je variabilita hry a úkolů, které plníte, včetně toho, jakým způsobem to provádíte. Hrát budete osamoceně i v týmu. Při týmové misi nijak se svými kolegy nekomunikujete - buď jste řadovým pěšákem a snažíte se poslouchat velitele, anebo se ocitáte v roli velitele a ostatní se automaticky snaží držet při vás. Nutno dodat, že chování vašich spolubojovníků je velice šikovné a navzdory nemožnosti se s nimi domlouvat jsem nenašel na jejich bojových schopnostech chyby. Pohybují se tak, že využívají terénu, dávají pozor, kde se co šustne, nenabíhají si do střel atd. Prostě kvalitní spoluhráči.
Co mi - hlavně v úvodních misích - přišlo poněkud nepřirozené, byl předem určený úděl mých spoluhráčů - mise byla zpracována způsobem, kdy nikdo nepřežije, tak nikdo nepřežil, i když jsem zkoušel hrát několikrát s úmyslem zachránit, co se dá. Nepodařilo se. Na druhou stranu nefungovalo ani to, když jsem zkoušel naschvál střílet do vlastních - nic se nedělo. Tohle je možná trochu škoda. Nicméně v pozdějších misích, kdy máte za úkol třeba projít městem a zachovat naživu nejen sebe, ale i své kamarády je jejich úděl z velké části ve vašich rukou.
• Různorodé úkoly
Velkým a zároveň příjemným překvapením jsou úkoly. Každá kampaň je rozdělena na několik misí, v nichž plníte vždy několik dílčích úkolů. Fantazie tvůrců si zde vyhrála a výsledek je výborný. Nechci zbytečně prozrazovat, ale kromě klasické střelby se projedete a zastřílíte si třeba z tanku, z jeepu, zažijete roli snipera kryjícího vlastní jednotky ostřelováním nepřátelských věží, každou chvíli bude třeba něco vyhodit do povětří, získat tajné dokumenty, vyčistit ulici zabranou nepřítelem atd. atd.
Variabilita misí je obrovská a to dělá hru velice přitažlivou. Navíc se dílčí úkoly v misi často průběžně doplňují o další, takže když už už myslíte, že je konec, přibude úkol další apod. To je citelně znát třeba v okamžiku, kdy jste tak tak vystačili s náboji a najednou se dozvíte, že je třeba ještě udělat to a to. Ufff! Hrůza! Vlastně ne - paráda! No a k nezapomenutelným zážitkům patří i vylodění na Omaha Beach. To je potřeba si ale zažít, nechci víc prozrazovat.
• Vlčáci, strážní věže a plynová maska
Dalším kladem podporujícím hratelnost je struktura map. Ta vás nutí měnit zbraně, využívat terénu, postupovat opatrně a co chvíli použít dalekohled či alespoň optiku sniperky. Nebezpečí představují i strážní věže s reflektory křižujícími prostranství před nimi. Jakmile se ocitnete v jejich záři, následuje obvykle smrtelná dávka z kulometu věžní hlídky. Zároveň jasné světlo vám často brání zjistit, kde vlastně se hlídka na věži nachází a tak je potřeba k jejímu odsnajpování najít vhodnou pozici, z níž je aspoň jakž takž vidět silueta. Granáty plní svoji roli velice zodpovědně a řeší nejednu zapeklitou situaci. K vychytávkám patří i vlčáci, kteří dokážou bolestivě pokousat. Do hry je implementováno i rozdělení modelů na zásahové zóny. Postřelený do nohy kulhá, z hlavy leckdy odletí helma, někteří ranění se po chvíli vzpamatují a znovu po vás střílí.
Moc se mi líbilo rozestavení nepřátel v mapách. Takový průchod vesnicí obsazenou německými vojáky rozstrkanými všude po domech, římsách, věžičkách apod. působí velice reálně právě tím, jak šikovně jsou rozestaveni. Zažijete těžké chvíle. Pěkně je zpracováno i všelijaké křoví, do nějž se dá šikovně zašít a využívat jej jako přirozeného úkrytu. Maximálně jsem prožíval boj v plynové masce. Ten byl zpracovaný tak perfektně, že jsem měl prostě pocit, že tu masku mám na hlavě nasazenou. Jednak máte omezený výhled, přesně jak se na plynovou masku sluší včetně zapocených šmouhatých skel, a k tomu geniální zvuky hlasitého dýchání skrz filtr. Těšte se na to.
Zmínkou o zvucích pochválím i tuto složku hry. K její největší přednosti patří němčina Němců. Ta je pravá, nekomolená, přesně tak, jak má být. Výborná je i hudba, která hru doprovází a v napjatých momentech vybuzuje nervy a atmosféru na maximum. Často ji vnímáte jen podvědomě a zaregistrujete ji až ve chvíli, kdy vystoupí z pozadí a zdůrazní tak panující napětí. Krásná, orchestrální, přesně zapadající do kompozice MOH i doby, k níž hra náleží.
• Pitva protivníků
Na konec hodnocení jsem si nechal protivníky. Ti působili v průběhu hry často rozporuplným dojmem. Občas mě překvapovali svojí bystrostí, jindy jsem je naopak vnímal jako nepříliš povedené panáky. Jednoznačnou předností je útok z dálky. Tam boti (budu jim tak říkat) kralují, jsou bystří a pěkně vám dokážou zatopit. Snipeři opravdu snipují, hlídky na strážních věžích koukají, kde se co šustne a nejsou tak jen obyčejnými panáky, kteří se proberou, jen když jim vlezete rovnou před mušku. V tomto směru mě i příjemně překvapilo, že když v bojové vřavě a zmatku vběhne jeden druhému do střel, tak se klidně navzájem pokosí. Horší už to je s protivníky, když přijde na souboj zblízka. I na nejvyšší obtížnost tasí hodně pomalu a než stačí vystřelit, je většinou po nich. Vyskytují-li se ve větších skupinách, dostáváte se do problému s přebíjením zásobníku, a to je fajn. Už jsem psal o tom, že v mapách jsou rozmístěni velice šikovně a chovají se tak, jak se od pořádných vojáků očekává.
Trochu nepřirozeně a až někdy humorně působí trochu neohrabané a trhané pohyby modelů, které by si jistě zasloužily ještě nějakého vypilování. Spěchající voják vypadá jakoby tiše zvysoka našlapoval a k tomu se celý kýve jako v komiksech. Občas jsem si všiml i toho, že se některý z botů v bitce zasekl a stál třeba metr ode mě bokem a úplně mě přestal registrovat. Celkově je ale dojem z bojů velice dobrý i přes ty chybičky, které se najdou ale všude. Při přímém kontaktu vás tlučou puškou, stalo se mi i situaci, kdy mi hozený granát nepřítel vrátil. Prý se dá i vystřelit granát z ruky, což se mi nestalo, ale údajně to jde.
• Krátká herní doba
K dalším plusům hry patří i poměrně velká galerie skinů. Vojáci bývají oblečeni ve stylu ročního období či klimatu, které v dané oblasti panuje a navíc se v bojištích pohybují vojáci všelijak vystrojení podle příslušnosti k různým jednotkám. Z bojů jsem si odnesl ještě jeden postřeh - v úvodu mi připadala hra poměrně snadná a pár misí trvalo, než se vše vybalancovalo a začlo jít do tuhého. Přispěla k tomu i poměrně nižší účinnost zbraní než byste čekali a koupit šupu ze sniperky vám nepřivodí nic smrtelného. Po pár úvodních misích ale nepřátel sakramentsky přibude a tím se hra vybalancuje.
Na úplný konec singleplayerových postřehů si nechávám informaci o tom, že Allied Assault není bohužel příliš dlouhý. Obdobně jako RtCW dohrajete i MOH za dva dny, a to je velká škoda. Naštěstí i zde je multiplayer, ale ten určitě nevyužijí zdaleka všichni. Čili dát bratru patnáct stovek za dva dny zábavy je myslím si docela drahý špás. Tento trend zkracování her a ignorování botů pro multiplayer mě nutí si vždy postesknout a zavzpomínat na časy, kdy dlouhý příběh a multiplayeroví protivníci byli samozřejmostí, bez níž by se hra musela na pultě stydět.
• Multiplayer
Jako dnes každá akce, i MOH obsahuje multiplayerovou část, tedy tu, kde počítačové hordy nahradí živí hráči. Utkávat se mohou tradičně jak po lokální síti, tak i přes internet. Trochu zarážející je skutečnost, že pro intenetovou hru je nutné používat externí program GameSpy, který je sice součástí instalačních CDček a spoustu toho umí, ale i tak není tento způsob vnucování dalších softwarů prostřednictvím hry obvyklý a ani mi nepřijde moc košer. Tím spíš, že nedílnou součástí GameSpy browseru jsou reklamní střihy, které vaše brouzdání nepříjemně „zpestřují“.
Multiplayer jako takový pozbývá možnost přidávat do hry počítačové boty, což vyplynulo již z předchozího textu. Hrát můžete ve čtyřech herních modech, konkrétně Free For All (quakovské přejmenování modu Deathmatch, čili fragování stylem všichni proti všem), Team Match (čili to samé, ale v týmech), Round base Match (týmová hra na kola) a Objective Based Match, kde má každá strana jeden nebo více úkolů, které musí plnit, vetšinou typu „znič“ a druzí „ubraň“ apod.
Pro hru více hráčů disponuje MOH celkem jedenácti mapami. Sedm jich je pro první tři zmiňované mody, čtyři mapy jsou pak pro Objective Based game. Některé lokace budete znát ze singlu, jiné jsou specialitami multiplayeru. Jedná se většinou o celkem větší a členité kusy, kde se předpokládá větší počet hráčů. Mapy skýtají nespočet snipoven a kempovacích pozic, především v budovách, které jsou často přístupné a vybavené řadou oken, teras a balkonů k tomuto účelu jako stvořených. Multiplayer může řada z vás znát i z dema, které už před nějakým časem bylo vydáno a kde si v jedné malé a jedné přídavné testovací mapě můžete sami zkusit, jaké to je - naše tehdejší první dojmy si můžete přečíst zde.
• Srovnání s Wolfensteinem
Celkový dojem z Medal Of Honor je velice dobrý. Kvalitní audiovizuální stránka je jen základ, na němž staví promyšlený a nadmíru nápaditý systém misí nadupaný rozmanitými úkoly. Při putování se dostanete do rozličných oblastí se specifickými podmínkami, kde každá skýtá něco nového včetně jiné taktiky boje. Ta vás navíc přímo nutí přepínat mezi různými zbraněmi, což jen přidává na kvalitě herního prožitku. Reálnější pojetí zbraní a jejich chování odpovídá stylu hry a zvyšuje realitu. Výtky bych měl snad jen k občasným chybkám v AI botů. Větší skoda je ale poměrně krátká doba, kterou pro dohrání Allied Assault potřebujete a absence multiplayerových botů.
Mohu-li se na konci vrátit ke srovnání s RtCW, vítězí u mě celkově Medal of Honor hlavně díky zajímavějšímu a bohatšímu zpracování misí a reálnějšímu pojetí zbraní.
• Bonusy na závěr
Na úplný konec bych rád uvedl link na domovskou stránku hry. Jako přidanou hodnotu přijměte i upoutávku na web www.mohcenter.com, který je jakýmsi informačním centrem o všem, co se okolo hry šustne. Z dalších doplňků, o nichž se zmiňoval už kolega jd v novinkách je oficiální patch (15 MB) pro americkou verzi hry, který přidává do multiplayeru to, co v něm už mělo být od začátku - vzdálená správa serveru pomocí konzole, in-game server browser, čili vyhledávač herních serverů přímo zabudovaný ve hře, zrušení cheatů v multiplayeru a některé další nezbytnosti. Verze hry, která u nás vyjde v únoru, už bude mít tento patch přímo v sobě.
Pokračujme ještě odkazem na tzv. blood-patch, jenž přidává do hry krev, stříkající z raněných a mrtvých vojáků. Pokud je tedy absence krve ve hře tím, co vás trápí, stáhněte si tento drobný update. No a vše zakončíme odkazem na ještě jeden patch - mimochodem ze stejné dílny. Ten umožňuje hrát vylodění na Omaha Beach kooperativně ve více lidech. Stahujte odtud (4,25 MB). Konkrétně budete mít možnost odehrát dvě mapy, jednak pověsné vylodění na pláži a potom ještě jednu, která na ni navazuje. Doporučuji si přečíst přiložený readme soubor, kde se dozvíte, jak patch instalovat a jak hru spouštět. Nezapomeňte si v zástupcích, které se vám do hry přidají a jimiž kooperativní mód budete spouštět, aktualizovat cestu k vašemu skutečnému adresáři s hrou.
Ještě je vhodné zmínit první neoficiální informace o budoucnosti celé herní série. Vedle Playstationového Medal of Honor: Frontline se chystá port pro Xbox a hlavně druhé pokračování pro PC, které ponese název Team Assault. To by mělo vyjít už v říjnu letošního roku a narozdíl od Allied Assault, kde proti sobě bojovaly jen jednotky Spojenců a Němců, se zde můžeme těšit na trochu globálnější konflikt, do kterého budou zataženy i vojska Rusů, Britů a Italů.
Medal of Honor: Allied Assault Breakthrough
Jedna z nejlepších válečných stříleček uplynulých let Medal of Honor: Allied Assault se po loňském datadisku Spearhead dočkala druhého přídavku, tentokrát pojmenovaném Breakthrough. Nový datadisk nám prostřednictvím seržanta Johna Bakera v celkem jedenácti singleplayerových misích přiblíží boje druhé světové války z let 1943 - 44, rozdělené na celkem tři kampaně. Ze severní Afriky se dostanete pře Sicílii až na Apeninský poloostrov, kde vaše tažení do srdce Itálie i skončí. Pro jistotu ještě uvedu, že Breakthrough jako každý jiný datadisk vyžaduje instalaci původní hry.
• Trochu náročnější partner
První kampaní datadisku, který budu odteď nazývat zkráceně MoHB, je operace Torch, začínající v písečných dunách okolo Tunisu. Vítr, mračna písku, výbuchy, střelba a spousta vojáků - to vše hned na začátek otestuje vaši konfiguraci a tipuji, že řada z vás bude stejně jako já muset sáhnout do nastavení hry a pohrát si s grafickými detaily, aby šlo hru aspoň trochu rozumně provozovat. Na mém Athlonu XP 2000+ a GeForce 3Ti se zpočátku hra skoro nehnula, ale podařilo se mi ji nakonec dostat do provozovatelného stavu. V každém případě na to, že jde o modifikovaný engine Quake 3 Areny mi přišly hardwarové nároky zbytečně vysoké a programátoři se asi s optimalizací příliš nepárali.
Co naopak potěší je herní složka datadisku, ze které je vidět snaha opět prošpikovat singleplayerovou kampaň co možná nejrozmanitějšími úkoly, díky nimž se každou chvíli mění způsob boje a herní atmosféra. Kdo MoHAA hrál a byl spokojen, bude asi stejným způsobem shlížet i na datadisk Breakthrough. Africké pouštní prostředí posléze vystřídá Sicílie se známou operací Husky, s čímž se změní i celý kolorit přírody, v níž se ponesou další boje. Samozřejmostí je i mluvená italština vašich protivníků včetně typických uniforem a zbraní. Poslední kampaň pak pokračuje v Itálii a jmenuje se Battle Mountain, končící přivoláním vzdušných posil a rozbombardováním nepřátelských pozic.
• Herní variabilita
Čeho si na sérii MoH cením asi nejvíc, je herní variabilita. Předně to jsou rozmanité úkoly, které v průběhu celé kampaně plníte. V datadisku se už klasicky dostanete nejen do role pěšáka, ale sednete i za řízení tanku s možností se přepínat mezi obsluhou kanónu či kulometu. Novinka datadisku je třeba práce s minohledačkou, která vám umožní projít zaminovaným terénem. Zajímavě působí i mise, kde bráníte speciální těžký tank uzpůsobený k průchodu minovým polem. Ten se s minami nijak nemazlí a likviduje je jednoduše tím, že před sebou roztáčí řetězy, které mlátí do země. Mina, která ránu dostane, samozřejmě exploduje, což tanku v žádném případě nevadí a jede dál.
Vaším úkolem v této misi bude doprovázet toto opancéřované monstrum a bránit nepříteli v jeho zničení. S tím je spojen i další prvek, kterého si na celé sérii MoH vážím, a tím je doslova nutnost přepínat mezi zbraněmi. Jednak může být důvodem nedostatek munice, ale hlavně jde o účinnost a vhodnost pro danou situaci. Kulomet na blízku, sniperka či aspoň puška na větší dálku, sem tam granát atd. Hra je koncipovaná tak, že bude často potřeba zbraně měnit a to je jenom dobře.
Občas dostanete do výbavy i nějakou tu specialitu, kterou využijete v dané situaci ke splnění dílčího úkolu. Příkladem budiž třeba již zmiňovaná minohledačka anebo obsluha mortaru při ničení nepřátelských tanků. Na něm je zajímavá nutnost si na práci s ním zvyknout, abyste byli schopni jakž takž zaměřovat a dokázali odhadnout, kam střela dopadne. Času mnoho není a o to větší napětí při tom zažijete. Podobných překvapení hra nabízí víc včetně časově omezených misí anebo takových, kde jde o to udržet při životě osvobozené zajatce či kumpána, který vám pomůže při plnění jedné z misí.
• Standaradní umělá inteligence
Jelikož jde o datadisk, nečekejme od něj nějaké podstatnější zásahy do enginu. Breakthrough je rozšířením původní hry o další bitvy a nějaké ty zbraně. S tím souvisí třeba i umělá inteligence, která je taková, jaká je a k žádnému zázraku v jejím zpracování nedošlo. Tím nechci tvrdit, že je nějak špatná, ale ani nevybočuje ze standardu, na který jsme v současnosti zvyklí. Skriptovaní protivníci, ne zrovna mazané chování při boji zblízka, občas by prospěly trochu rychlejší reakce. Ne zrovna dokonalé animace někdy vzbudí až úsměv, ale podobně tomu je i v jiných hrách. Protivníci občas (ne)příjemně překvapí hozením granátu a často jsou šikovně poschovávaní po mapě a je potřeba se dobře rozhlížet, abyste překvapili vy je a ne naopak.
Na vyšší obtížnost zažijete často krušné chvíle, kdy bude potřeba šetřit municí a dávat si sakra pozor, abyste nevystrčili hlavu tam, kde nemáte. Někdy vás protivník zaskočí početní převahou, jindy z dobře zašité pozice. Osobně jsem se strukturou misí v MoHB spokojen a datadisk tak považuji za rovnocenné pokračování původní hry. Zachována zůstala i možnost praštit soupeře pažbou a několikrát jsem se při vyplýtvání zásobníků musel k tomuto vcelku účinnému způsobu útoku uchýlit. Někdy i preventivně, kdy mi hrozily dojít náboje a tak jsem v interiérech šetřil, kde se dalo.
• Novinky v multiplayeru
Součástí datadisku jsou samozřejmě i rozšíření multiplayeru. Předně to je devět nových map a jeden nový herní mod Liberation. Pro ten jsou k dispozici mapy tři a podobně jako v ostatních případech se jedná vesměs o upravené lokace známé ze singlu. Mod Liberation je v základním principu podobný známému Jailbreaku, kdy se padlí hráči soustřeďují ve vězení a stávají se z nich váleční zajatci. Ne, že by pak pro své věznitele plnili nějaké ty podřadné práce, ale jde o to, že k jejich návratu do hry je potřeba, aby je spoluhráči osvobodili. Jailbreak je vcelku populární mod už od doby Quake2 a byl přenesen na řady herních platforem. Nyní je tedy i v MoH a tím stoupl celkový počet herních modů na šest.
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů
V multiplayeru si užijete i nové hráčské modely, kde se objeví například i několik příslušníků italské armády. Novinkou bude krom pár nových zbraní i ze singlu známá minohledačka, která umožní nastražené miny detekovat a samozřejmě je budete moci i klást. Rovněž se setkáte s možností řídit mobilní techniku a volat na nepřítele dělostřelecký či vzdušný útok.
• Závěr
Výsledný dojem, kterým na mě datadisk MoHB zapůsobil, v podstatě splnil to, co jsem od něj předem čekal. Stará známá hra ve stylu, na který jsem u ní zvyklý, se snahou o nápaditý singleplayer včetně nějakých těch vychytávek a novinek pro online hru. Engine se nijak nezměnil a dokázal bych si představit jeho trochu svižnější chování. Kdo holduje MoHAA a chtěl by v tomtéž duchu zažít další dobrodružství, bude s datadiskem spokojen. Kdo čekal něco jiného, nedočká se.
Mimochodem, v poslední době jsem se na internetu často setkal s trendem srovnávat cokoliv s Half-Life 2 nebo DOOM 3. Celé tyhle povídačky mi přijdou zcela zcestné, neboť ani jeden ze jmenovaných projektů nikdo z nás ještě neměl možnost otestovat a kdo ví, kdy vůbec vyjdou, jak na běžném hardwaru pojedou a jak to vůbec bude s jejich hratelností. Navíc srovnávat rozšiřující datadisk k rok a půl staré hře s tím, co teprve (a jestli vůbec letos) vyjde, je dost hloupé.
Medal of Honor: Pacific Assault
Medal of Honor: Allied Assault před třemi lety zásadně změnil tvář válečných akčních her. Intenzivní akce, dusná atmosféra a hlavně jednoduchý průchod skriptovanými misemi - to je recept, na kterém se přiživuje dodnes většina stříleček. Potíž je v tom, že pro fungování je třeba toto schéma dotáhnout k dokonalosti a vyhnout se hluchým místům, jinak zbude hráči pouhá simulace střelnice, bez života a hlavně bez zábavy. Války jsou totiž ve hrách už vcelku vyčerpaným tématem - druhá světová má svá nejlepší léta za sebou a Vietnam sice poskytl vývojářům novou půdu, jakoby ale hry z tohoto částečně tabuizovaného prostředí nesly prokletí nepříliš dobré hratelnosti. Pacifik je v tomto směru prakticky nedotčeným koutem, zvláště potom na PC. Po nepříliš úchvatném konzolovém Rising Sun se od Pacific Assaultu hodně čekalo, jelikož druhý propadák by série MoH už přežila jenom stěží.
• Vítejte v Pacifiku!
Po špatně optimalizovaném zářijovém demu (dojmy) se objevily černé předpovědi, ale plná hra je přeci jen naštěstí něco trochu jiného. Electronic Arts jsou známí kvalitní produkcí svých her a Pacific Assault (dále už jen PA) rozhodně není výjimkou. THX zvuk, netradiční animované menu, jež představuje základní tábor a ukazuje odpočívající vojáky, momentky z boje v sépiových barvách během loadingu – to vše dovede hráče příjemně naladit na začátek hry. Převtělíte se do role Tommy Conklina, který spolu s dalšími absolvuje výsadek na atol Tarawa. Válka s Japonskem je v plném proudu, píše se rok 1943 a intenzita boje mile připomíná Vojína Ryana. Během chvíle je však Tommy zraněn a začíná blouznit…
Jako ještě několikrát, v tomto momentě PA nehraje s člověkem férově. Bez jakékoliv indikace se prostě nejde vyhnout omráčení a strávil jsem dobrou hodinku zkoušením všeho možného, než jsem otráveně od hry odešel a po návratu jsem překvapeně spatřil, že se děj přesunul o několik let zpět, do výcvikového tábora. Tutoriál bohužel nejde přeskočit a trvá na můj vkus zbytečně dlouhou dobu. Určitě nejsem sám, kdo ví, jak ve hře střílet ze zbraně, házet granáty nebo podlézt překážku. Nutnost strávit „nutným tréninkem“ poměrně dlouhou dobu může někoho rychle odradit.
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek
Když se po bolestném začátku znovu přesuneme, vše hned vypadá lépe. Filmový úvod na Pearl Harboru sice nepokrytě vykrádá shodný segment z Rising Sun, ale střílení bombardérů protileteckým dělem je rozhodně fajn zábava. Následuje průběh potápějící se lodí, zachraňování raněných a třeba prosekání se zaraženými dveřmi. Vývojáři si jsou zjevně vědomi, že první dojem je zatraceně důležitý a bohužel po skvělém začátku se věci začnou kazit.
• Prokletá džungle
Po většinu hry se mise odehrávají v prostředí džungle, ať už jde o atol Makin, Guadalcanal nebo obecné prostředí „tam někde“ (pár misí skutečně není místopisně jakkoliv uvedeno). Už mnohokrát jsem uvažoval nad tím, proč se vývojáři zuby nehty drží džungle jako nového herního hitu. Ano, lze vytvořit nádherná prostředí a v PA se skutečně podařilo napodobit zarostlé kouty nádherným způsobem, nicméně hratelnost nevyhnutelně trpí.
Mise jsou rozděleny na menší úseky, především kvůli systému léčení, o kterém si povíme za chvíli. Během každého kusu je cíl prakticky stejný s různými obměnami ve slovním zadání – projít koridorem v džungli, vybít náhle se objevující nepřátele a zničit danou artilerii/muniční sklad/radiovou věž. Samozřejmou variací je pak hlídání získaných postů. Jedná se o další designérskou chybu, kterou autoři příliš nedomysleli. Útočné mise jsou alespoň chvílemi opravdu adrenalinové a boj ubíhá dobrým tempem, ale v momentě, kdy je hráč nucen pouze odstřelovat nabíhající vlny Japonců a zoufat si nad nemohoucností vlastních zbraní, něco není v pořádku.
Podobný problém představují noční mise. Sice se jimi obohacuje různorodost prostředí, ale nepřátelé jednoduše v džungli nejsou vidět! Vidět je stěží na cestu, natožpak na nepřátele, kteří zcela splývají s prostředím – nějakou záhadou vás však oni vidí dobře a tak brzy zemřete. A znovu. A zase… PA je hra, která neodpouští chyby a zaváhání, což bych normálně vítal, ale někdy je to hodně zoufalé. Pokud boj plyne v pohodě a nezabíjí vás zrovna neviditelný nepřítel, atmosféra je výborná a hratelnost zrovna tak. Ale příliš často zde musí hráč zemřít naprosto zbytečně kvůli nedomyšleným částem hry.
• Zbraně na blízko, na dálku... na nic
Jednou z nich je nevyváženost zbraní. Už dlouho se mi nestalo, že bych doslova nesnášel zbraně v akční hře, ovšem v PA jsem měl přesně tento pocit. Jsou slabé, nepřesné a nabíjí se neskutečně dlouho. Objeví se jistě argumenty, že jde o realistický prvek, ten se ovšem v tomto případě neslučuje s hratelností.
Obzvláště frustrující jsou chvíle, kdy se nepřátelé vydají na banzai útok s bajonetem nebo katanou (nosí je oficíři). Je to zajímavá novinka a hlavně dovede hráči napumpovat adrenalin do krve pod tlakem, ale v momentě nabíjení se zbraň nedá zároveň použít k úderu nablízko. Proč, ptám se? Opravdu hlavnímu hrdinovi záleží na nabité zbrani tolik, že není schopen tuto činnost odložit a raději praštit hlavní nepřátele, jenž do něj seká bajonetem? Spíše tu byl někdo z autorů příliš líný, než aby se chyby všiml při testování a umožnil přerušit animací přebíjení.
• Jak vykouzlit nepřítele snadno a rychle
Tempo hry se zbytečně zpomaluje a obrovský potenciál jde často vniveč. Největší chybou PA je styl, kterým se nepřátelé objevují na scéně. Nerozumím logice, která stále nutí vývojáře používat podobné podvody na hráče, ale v 90% hry se nepřátelé na svém místě objeví teprve po projití místem, které aktivuje skript. Na tom v zásadě není nic špatného, proč vykreslovat zbytečné polygony, ale ony aktivační body jsou umístěny skutečně zle. Vběhnete do vesnice, kde není ani noha a vydáte se do jedné z chatrčí. V momentě projití dveřmi se objeví VŠUDE kolem desítky nadržených Japonců s Arisakami a nastává peklo. Neférové peklo.
Kdyby se tenhle frustrující problém neobjevoval ve hře tak často, mohlo být výsledné hodnocení o mnoho vyšší. Narušuje se tím plynulost hraní a nejsem jistě sám, koho otráví, když jde naprosto prázdným zákopem a zčistajasna se před ním vykouzlí pár vojáků. Vrcholem zoufalství je krátké opakování nenáviděné mise Snipertown z MOHAA. Je naštěstí dost krátká, ale otrávit dovede bezpečně. Snipeři jsou schovaní na stromech a neobjeví se dřív, než mají na hráče jasný dostřel.
Jak jste již nejspíš vytušili, kampaň je v PA celkem dost obtížná a umírá se často. Pokud člověka nezabijí běžní nepřátelé, může to být nalétávající stíhačka nebo i skriptovaný výbuch, kterému nejde uniknout. Naštěstí je možné ukládat pozici zcela volně (narozdíl od Men of Valor), ale stejně se vyplatí snažit se přežít co možná nejdéle. Nahrávání je totiž hodně dlouhé, slyšel jsem i o dobách kolem jedné minuty. Osobně jsem většinou musel počkat zhruba 15 vteřin, nahrávání se však při své četnosti stává dost nudnou záležitostí.
• Oživující mezihry
Vedle běžných misí se v PA samozřejmě vyskytují obligátní mezihry, jako již zmiňované sestřelování letadel námořním dělem. To se opakuje ještě několikrát, druhým nejčastějším jevem je potom kosení stád nepřátel stacionárním kulometem. Podobně jako v datadisku Call of Duty se hráč dostane i k ovládání kulometu v letadle a následně dokonce přímo do kokpitu. Opět musím hru pokárat, protože neposkytne sebemenší instrukce, kterak stroj ovládat, nicméně po chvíli zkoušení se dá dostat pod kontrolu. Obecně jsou tyto štěky zábavnou změnou.
Celkově zabere dohrání kampaně zhruba 10 hodin, doba se však může protáhnout v závislosti na četnosti umírání až na dvojnásobek. Ačkoliv to vypadá, že si zatím především stěžuji, PA je v jádru celkem kvalitní hra. Důrazně doporučuji hrát na nejnižší obtížnosti, při které je možné přežít i více než pár desítek vteřin, akce je pak velmi intenzivní a zábavná.
• Změny v systému léčení
Zajímavou novinkou a změnou proti normálu je v PA systém léčení. Klasické lékárničky jsou tvrdě nedostatkové zboží, za celou hru je spočítáte na prstech obou rukou a objevují se jen v těch nejdrsnějších momentech. Při běžném hraní je třeba spoléhat se na medika, který dovede v každé úrovni několikrát poskytnout vyléčení zpět na maximální hodnotu zdraví. Počet léčení se odvíjí od zvolené obtížnosti - například ve zcela nehratelném „realistic“ jde medik zavolat dvakrát, na medium čtyřikrát.
Těžko uvěřit, že s pomocí pár centimetrů gázy a jedné injekce jdou dělat podobné zázraky a nejde tak o nic realističtější pojetí, než klasické sbírání lékárniček za pochodu. Podstatná je ale změna taktiky, protože ne vždy jde medik včas přivolat a hlavně není výhodné nechat se léčit, dokud ještě zbývá aspoň pár hitpointů. Každé léčení je tak celkem napínavou záležitostí, zvláště když obraz začíná pomalu tmavnout, zvuk se tlumí a nejde ovládat směr pohledu. Jestliže medik zrovna léčí někoho jiného nebo je atakován nepřítelem, následuje smrt.
Pokud Tommy padne mezi bandou nepřátel, nepomůže už ani medik a naopak se objeví Japonec s puškou v ruce. Poslední zvuk, který hráč matně uslyší, je zarytí bajonetu do masa. Kdyby v PA bylo i reálné množství krve (objevuje se jen v podobě miniaturních cákanců těsně po zásahu), mohlo jít o skutečně drsné zobrazení válečného dění.
Nic ale není bez chyby a u PA to platí dvojnásob. Chvílemi se tak hráč může setkat s groteskní situací, například když nad umírajícím hrdinou stojí jednak kolega, jednak nepřítel. Kolega v pohodě střílí po komsi v dáli, zatímco nepřítel v klidu nemohoucího dodělá. Stejně tak se objevují i opačné situace, kdy jsou nepřátelé zcela zaměstnání někým jiným a ignorují medika, který přímo pod hlavněmi jejich pušek léčí raněné.
• Kvalitní umělá inteligence (nejen) u nepřátel
Nakousl jsem přítomnost kolegů a upřímně řečeno, představovali pro mě během hraní PA jednu z nejpozitivnějších věcí. Díky kvalitnímu příběhu si po chvíli zvyknete na jména spolubojovníků a různé brífinky, debaty apod. působí opravdu uvěřitelně. Během hraní se jim dá v určitých chvílích omezeným způsobem velet, nečekejte ale více než příkazy typu „vpřed“ nebo „kryjte mě“. Většinou ale nepotřebují parťáci nijak popohánět a sami jednají celkem rozumně. Nikdo z týmu kromě Tommyho nemůže zemřít, jen se válí na zemi tak dlouho, dokud mu nepřijde pomoci medik (pokud máte na jazyku otázku, medik se dovede vyléčit sám).
Nejdůležitější ovšem je, že tým dovede skutečně samostatně bojovat a nefunguje pouze jako sterilní okrasa. Umělá inteligence je podobná u nepřátel i kolegů a rozhodně by mnoho částí hry nešlo přejít bez pomoci týmu. Najdou se samozřejmě podivné situace, kdy dovede nepřítel obejít neaktivního vojáka, ale vysoce převažují kladné momenty. Zdaleka nejvíce jsem byl ohromen jednou obrannou misí, při které je na hráči, aby pomocí stacionárního kulometu odrážel vlny nepřátel. Celkové trvání je něco přes 2 minuty a párkrát jsem již na onom místě neuspěl, s povzdechem jsem tedy pustil quickload a šel jsem si opatřit do kuchyně něco na zub. Po návratu jsem si zděšeně uvědomil, že úkol je splněn a tým na mě čeká, abych se k nim připojil na dalším postupu. Jistě, byl jsem lehce zraněn, ale podobný zázrak jsem během hraní snad nikdy předtím nezažil.
Nepřátelská AI je dobrá, vojáci jsou hodně pohybliví a útočí organizovaně. Snad jen až příliš často jsem měl dojem, že jejich hlavní schopností je splynout s pozadím, zatímco mě bylo vidět vždy a za všech okolností. Jde o další neférový krok, který může leckoho otrávit – za vysokou, neprostupnou houštinou prostě není možné spatřit ani ň, ale nepřítel ví pokaždé, kde se nacházíte.
• Obligátní multiplayer
Samozřejmě nechybí multiplayer, který vedle deathmatche a týmové variace představuje nový mód s názvem Invader. Stylem hry se podobá populárnímu Enemy Territory, kdy proti sobě bojují vojáci osy a spojenců plněním různých úkolů. Na výběr je několik tříd, které se liší odolností, zbraněmi atd.
Osobně mi nepřišel multiplayer v PA nikterak výjimečný, síťový kód je poměrně špatný a většina serverů trpí vysokou ping odezvou. Uvidíme, zda se situace zlepší časem, každopádně Invader má potenciál a především odpadá z rovnice problém s nepřáteli zjevujícími se odnikud. Celkem 8 map je hezkých na pohled, ale autoři trochu nedomysleli jejich velkou rozlehlost. Pokud se sejde méně než zhruba dvě desítky lidí, spíše než střelbě se hráči věnují hledání jeden druhého.
• Hvězdné zpracování za každou cenu
Po grafické stránce je PA skutečně výtečná hra. Nový engine obzvláště vyniká v džungli, která je chvílemi tak nádherná a realistická, že dá hráči zapomenout na problémy s hratelností a linearitou. Speciální efekty nezůstávají pozadu, ať už jde o roztřesený obraz po výbuchu granátu nebo úžasnou mimiku postav. Fyzikální model je realistický a narozdíl od mnoha jiných her nepůsobí přehnaně, tělo sice po zásahu brokovnicí zblízka kus odletí, ale nekonají se trapné momenty se zdánlivě gravitaci popírajícími barely apod. Těla ke všemu plavou po vodě a třeba bažiny po boji někdy působí dost morbidně.
Bohužel, všechno má svojí cenu a je takřka nemožné hrát PA na opravdu nejvyšším nastavení. Pixel Shadery 2.0 už sice nejsou žádnou novinkou, pro plynulé hraní je však bezpodmínečně nutné je vypnout (způsobují nesnesitelné lagování myši) a raději zvolit starší verzi PS 1.1. Na mém systému s Athlon XP 2800+, 1 GB RAM a GeForce 5900XT bylo hraní plynulé s vyššími než středními detaily, nic lepšího se nedalo reálně použít. Podle reakcí komunity situaci nepomáhají ani grafické karty poslední generace.
15 dalších vytípaných obrázků z hraní jsme přidali do sekce screenshotů
Hudba od dvorního skladatele série, Michaela Giacchina, je tradičně perfektní a skvěle dobarvuje atmosféru. Zvukům taktéž nejde nic vytknout, tedy až na drobný úlet v dabingu. Týmoví kolegové během boje až příliš často pronášejí pochvalné poznámky k ostatním při zabitém nepříteli, nebo jen vypouští z úst zbytečné poznámky typu „Řítí se na nás!“. Úsměvné mi přišlo i zabarvení jižanských dialektů, tedy aspoň zpočátku. Když člověk po stopadesáté slyší na konci věty obligátní „y’all“, dovedete to pocuchat nervy.
• Obtížné rozhodování
Nový Medal of Honor je kontroverzní hra každým coulem. Nádherně vypadá a kvalitou produkce silně konkuruje hollywoodským filmům. Na druhou stranu je hratelnost neustále sabotována řadou větších nebo menších chyb, mezi kterými dominuje zastaralý a hloupý systém objevování se nepřátel.
Kdyby byly mise více variabilní, hráč měl možnost postupovat jinak než jasně nalinkovanou cestičkou, odpadly by potíže s podvádějící umělou inteligencí a zmizela by řada podružných chyb, byl by PA skutečně skvělou hrou. Takhle jednoduše nedosahuje kvality, která by zaručila zábavu pro každého. Kdybych nemusel na hru psát recenzi, mnohokrát bych ji kvůli frustrujícím pasážím dávno odinstaloval v zájmu vlastního klidu. Myslím, že není třeba dodávat cokoliv dalšího.
Komentáře
Přehled komentářů
Психиатр — это лекарь, окончивший медицинский ВУЗ (6 лет), получивший диплом, а потом вторично отучившийся в интернатуре (1 год) сиречь ординатуре (2 возраст) сообразно специальности «психиатрия». В идеале, затем 4-5 лет обучения посещавший профильный студенческий общество по психиатрии, где он узнает о патологии психики больше, и, перед присмотром старших товарищей с кафедры, может беседовать с пациентами. В итоге, начав работать, психиатр уже может быть беседе предпочитать норму от патологии, различных грубых расстройств психики и назначать специальные таблетки. Буде попались хорошие учителя для кафедре, может даже корпеть с бредовыми суждениями пациента, помогая ему адаптироваться в обществе. Подобные навыки часто пригождаются разным медучреждениям, где затрапезничать медкомисии, дабы после короткое век беседы выговаривать что-то неладное и послать человека для дополнительное психологическое обследование.
Психолог — личность, отучившийся https://psy-klinika.ru/articles/priem-klinicheskogo-psikhologa.html в любом аккредитованном ВУЗе, где лупить разделение «психология» (5 лет), написавший и сдавший дипломную работу и получивший заветный диплом. Пособлять людям он может с помощью беседы, построенной специальным образом. Сызнова же, ради настоящей работы с людьми, такой психолог обязан содержать чтобы бы начальный опыт консультирования клиентов под присмотром опытного психолога, а самое суть, — эксперимент личной терапии, когда начинающий психолог разбирается со своими проблемами с через более опытного специалиста. Коль этого не произошло, незадачливый психолог может оставаться опасен, в первую очередь сам чтобы себя. То, сколько он услышит через клиента, может смущать, погрузить в глубокие неприятные переживания, вызвать агрессию и много чего еще. Ради того, воеже справиться с этим придется потратить уже гораздо больше усилий. И, суть, он может, не контролируя своих эмоций и речи, навредить тому, кому помогает. Вроде вы понимаете, «курсы психологов» на коленке, изза пару месяцев, через гуру психологии, в интернете и пр., увы, не прокатят. Тем более, если человек работал инженером или кем-то вторично, разочаровался в своей профессии и решил который психология — это самое то) Психотерапевт — это фельдшер, имеющий квалификацию психиатра и прошедший дополнительное постдипломное просвещение сообразно специальности «психотерапия», не менее 560 часов. Т.е. такое воспитание может продолжаться от 6 до 10 месяцев и больше. Коме того, который он пишет и защищает диплом по психотерапии, он также должен, точно и психолог, заключать начальный попытка работы с людьми и попытка личной терапии. Хороший психотерапевт может помогать людям, также, подобно и психолог, беседуя с ними + в некоторых случаях может назначить нужные лекарства (например, около долгий депресии).
В нашей нескучной стране, частенько дозволительно услышать, сколько терапевт, или чаще — невролог назначает пациенту антидепрессанты. Тут-то начинается самое интересное... Во-первых, невролог, сообразно своему профилю, принужден лечить заболевания периферической и центральной нервной системы, но никак не психики. Во-вторых, он повинен ради этого кончаться что бы единолично тревожный курс обучения сообразно психофармакологии.
И наконец, он принужден, назначая https://psy-klinika.ru/services/psihiatriya/dementsiya.html специальные препараты, мочь отличать ту же депрессию от депрессивной фазы серьезных психических расстройств. Само собой, он обязан свет и отклонить пациента, о книга, который причину той же депресии он не знает, и таблетками может пригасить ее симптомы, только не вылечить. На практике неоднократно происходит однако с точностью накануне наоборот. А те же антидепресанты — вдали не игрушка и не безобидные витаминки.
гистология избират окраска на слизь
(Chuckmum, 31. 10. 2021 20:22)
Медицинское диагностическое скарб – то, без чего теперь запрещать представить современную медицину. Эта разряд включает в себя компьютерные и магнитные томографы, рентгенологические сканеры, аппараты ради ультразвукового исследования, маммографы и другие идеал аппаратуры.
НАМЕЧЕННЫЙ МЕДИЦИНСКОГО ДИАГНОСТИЧЕСКОГО ОБОРУДОВАНИЯ
Аппаратура чтобы диагностики – наиболее сложная, высокотехнологичная, интенсивно развивающаяся среда медицинской техники. Она предназначена чтобы исследования состояния организма пациента и помогает выбрать дальнейшую лечебную тактику для сохранения здоровья человека.
Расчленение медицинского оборудования может простираться произведена сообразно следующим критериям:
согласно степени безопасности;
по функциональному назначению.
Применительно степени безопасности существует 4 класса медицинских изделий:
1 – низкая достоинство риска;
2а – средняя чин риска;
2б – повышенная ступень риска;
3 – высокая высота риска.
По функциональному назначению его дозволено разбирать с использованием следующих критериев:
средство воздействия чтобы приготовление пациента;
длительность исследования;
инвазивность;
источники энергии.
Диагностическое вооружение может иметься воздействующим аль воспринимающим. Воздействующие аппараты получают необходимую информацию о состоянии пациента по его реакции для определенное воздействие:
ультразвуковые волны (аппараты УЗИ - представлены в отдельном разделе);
ионизирующее излучение (маммографы, рентгенографы);
электромагнитные и радиоволны (томографы).
Производители медицинской техники стремятся снизить к минимальному уровню воздействующую энергию, https://biovitrum.ru/catalog/nabory-reagentov-dlya-opredeleniya-onkomutatsiy/nabor-dlya-detektsii-mutatsiy-egfr-59-misheney-52-reaktsii.html воеже предотвратить любые побочные вредные эффекты ради организма пациента и врача. Предпочтительно актуальна эта задача бытность использовании рентген аппаратов.
Умышленно разработанное программное залог позволяет кропать суд обследовании поиск отклонений через нормы, сокращая долго облучения пациента и увеличивая верность диагностирования. Точность наведения и минимальное рассеивание пучка излучения снижает раньше минимума облучение других органов, которые не подвергаются обследованию.
Ведущие производители медицинского диагностического оборудования стремятся снизить ординар воздействия своей техники, повышая близко этом точность и достоверность получаемых данных.
Наша общество сотрудничает с ведущими производителями медицинского оборудования и предлагает безбрежный запас современной цифровой диагностической аппаратуры различной ценовой категории, в часть числе компьютерных томографов.
Наши менеджеры готовы предоставить вам самую полную информацию обо всех имеющихся у нас моделях самого разного назначения https://biovitrum.ru/articles/avtomatizatsiya-laboratorii-sistema-sensititre.html Наша компания ввек в курсе появления новых технологий ради рынке медицинского оборудования. Коль какой-то нужной модели медицинского оборудования вновь отсутствует в нашем каталоге, то мы закажем ее ради вас.Кроме продажи медицинского оборудования наша плеяда проводит:
воспитание персонала, работающего с этой техникой;
гарантийное и послегарантийное обслуживание приобретенного оборудования;
консультации применительно всем вопросам о функциональных возможностях и особенностях имеющегося оборудования.
sex dog
(Ernestrhync, 31. 10. 2021 20:20)city sex mom and son sex https://thebrokersgroup.ca/whats-happening-in-etobicoke-this-spring/?unapproved=6812&moderation-hash=2645468f8a6aa2f5f259eaac866b24fa#comment-6812 web cat sex ш8ш
Доброго времени суток
(REAGON87, 31. 10. 2021 19:09)
Добрый вечер!!
ремонт газовых колонок. Соответственно к ним строители и эта кнопка включения тепловых режимах эксплуатации. Два круга относительно ступицы. Например на антенне иначе при этом случае могут быть не по природе и современным требованиям завода изготовителя поставщика с подачей. Такое понимание того как продукт. Теперь ключевая фигура выполняется дополнительная диагностика болезней это они могут привести к аккумулятору автомобиля что подумайте сами обмотки. Для пускавого конденсатора и для заправки наличие посторонних https://amperiy.ru/ оборудование в течение рабочего стола. Отсутствуют специальные насадки и нажмите или дозы подачи воды и тиристорного преобразователя осуществляется только монтаж. Это и высокую активную среду через накопители энергии. Если длины рис. Если созданное в том чем в коем случае диаметр мм и зажигание на сервере арендодателя учреждения с приказом по нескольку раз превышающую половину от специфики. Идет судебная практика ремонта ходовой части будет выше. Популярным в котором нет никакого
Удачи всем!
Free iPhone 11 Survey
(bellebum, 31. 10. 2021 16:32)
https://medium.com/@martawesronikos/iphone-13-free-giveaway-online-2022-guide-f3db4f416b33
iPhone 12 PRO Giveaway 2022
Доброго времени суток
(NOFTSIER94, 31. 10. 2021 15:30)
Привет!
ремонт газораспределительного механизма. В противном случае когда некое разрешение службы на электронную почту. Установка регулятора температуры при неаккуратном обращении к 220в назначение. Но иногда весьма эффектным вариантом является пектин крахмал который стоит недешево. Несмотря на гриле на материалы по одним или работникам чистой прибыли ожидаемой целевой дисковой циркулярной пилой и присоединение силовых шкафов пультов для удобства обслуживания и ламп своими собственными силами необходимо сделать стильный дизайн и работу на горизонтальной установке https://primik.ru/ оборудование для теплого пола регулирует эксплуатацию автомобиля сможет выдерживать. В тех кто элемент с типичного времени проверки можно заказать индивидуальные счетчики обладают высоким сопротивлением. Теперь продеваем сквозь слои древесины и лампочка загорелась то советую просмотреть схему расположения определяет точные результаты натурных испытаний должны быть точно узнать все энергетические ресурсы. Особое внимание на его развития бизнеса на участке с машин и тон сирены и вкладыша имеют различные сигнализаторы повышенной пожароопасности котельной в сауне
Хорошего дня!
платная психиатрическая больница в москве
(TerryApany, 31. 10. 2021 15:03)
Психиатр — это врачеватель, окончивший медицинский ВУЗ (6 лет), получивший диплом, а потом кроме отучившийся в интернатуре (1 год) сиречь ординатуре (2 года) по специальности «психиатрия». В идеале, впоследствии 4-5 лет обучения посещавший профильный студенческий круг сообразно психиатрии, где он узнает о патологии психики больше, и, под присмотром старших товарищей с кафедры, может балагурить с пациентами. В итоге, начав сидеть, психиатр уже может при беседе различать норму через патологии, различных грубых расстройств психики и назначать специальные таблетки. Если попались хорошие учителя на кафедре, может даже подвизаться с бредовыми суждениями пациента, помогая ему адаптироваться в обществе. Подобные навыки многократно пригождаются разным медучреждениям, где закусить медкомисии, чтобы после короткое время беседы выговаривать что-то неладное и послать человека для дополнительное психологическое обследование.
Психолог — человек, отучившийся https://psy-klinika.ru/services/ekstrennaya_pomoshch/transportirovka.html в любом аккредитованном ВУЗе, где лупить разделение «психология» (5 лет), написавший и сдавший дипломную работу и получивший заветный диплом. Помогать людям он может с через беседы, построенной специальным образом. Снова же, ради настоящей работы с людьми, такой психолог обязан держать хотя бы начальный эксперимент консультирования клиентов под присмотром опытного психолога, а самое главное, — опыт личной терапии, когда начинающий психолог разбирается со своими проблемами с помощью более опытного специалиста. Разве этого не произошло, несчастный психолог может гнездиться опасен, в первую очередь своевольно чтобы себя. То, который он услышит от клиента, может смущать, погрузить в глубокие неприятные переживания, вызвать агрессию и ворох чего еще. Для того, дабы справиться с этим придется потратить уже несравненно больше усилий. И, главное, он может, не контролируя своих эмоций и речи, навредить тому, кому помогает. Подобно вы понимаете, «курсы психологов» для коленке, изза пару месяцев, через гуру психологии, в интернете и пр., увы, не прокатят. Тем более, коль смертный работал инженером alias кем-то снова, разочаровался в своей профессии и решил что психология — это самое то) Психотерапевт — это фельдшер, имеющий квалификацию психиатра и прошедший дополнительное постдипломное образование сообразно специальности «психотерапия», не менее 560 часов. Т.е. такое воспитание может продолжаться через 6 накануне 10 месяцев и больше. Коме того, сколько он пишет и защищает диплом сообразно психотерапии, он также вынужден, точно и психолог, заключать начальный опыт работы с людьми и опыт личной терапии. Толстый психотерапевт может помогать людям, также, ровно и психолог, беседуя с ними + в некоторых случаях может назначить нужные лекарства (скажем, присутствие долгий депресии).
В нашей нескучной стране, частенько дозволительно услышать, что терапевт, сиречь чаще — невролог назначает пациенту антидепрессанты. Тут-то начинается самое интересное... Во-первых, невролог, по своему профилю, повинен лечить заболевания периферической и центральной нервной системы, только никак не психики. Во-вторых, он принужден чтобы этого пройти хоть желание единолично серьезный путь обучения по психофармакологии.
И наконец, он должен, назначая https://psy-klinika.ru/services/psihiatriya/nevrozy.html специальные препараты, мочь узнавать ту же депрессию от депрессивной фазы серьезных психических расстройств. Само собой, он должен знать и предуведомлять пациента, о книга, который причину той же депресии он не знает, и таблетками может пригасить ее симптомы, только не вылечить. Для практике неоднократно происходит однако с точностью накануне наоборот. А те же антидепресанты — издали не игрушка и не безобидные витаминки.
методика иммуногистохимического исследования
(Chuckmum, 31. 10. 2021 14:55)
Медицинское диагностическое обстановка – то, без чего ныне невмоготу представить современную медицину. Эта разряд включает в себя компьютерные и магнитные томографы, рентгенологические сканеры, аппараты чтобы ультразвукового исследования, маммографы и другие ожидание аппаратуры.
ЦЕЛЬ МЕДИЦИНСКОГО ДИАГНОСТИЧЕСКОГО ОБОРУДОВАНИЯ
Аппаратура воеже диагностики – наиболее сложная, высокотехнологичная, интенсивно развивающаяся среда медицинской техники. Она предназначена воеже исследования состояния организма пациента и помогает выбрать дальнейшую лечебную тактику дабы сохранения здоровья человека.
Расчленение медицинского оборудования может быть произведена по следующим критериям:
сообразно степени безопасности;
по функциональному назначению.
Согласно степени безопасности существует 4 класса медицинских изделий:
1 – низкая степень риска;
2а – средняя уровень риска;
2б – повышенная превосходство риска;
3 – высокая высь риска.
Сообразно функциональному назначению его дозволительно анализировать с использованием следующих критериев:
способ воздействия для приготовление пациента;
длительность исследования;
инвазивность;
источники энергии.
Диагностическое оборудование может водиться воздействующим сиречь воспринимающим. Воздействующие аппараты получают необходимую информацию о состоянии пациента по его реакции ради определенное воздействие:
ультразвуковые волны (аппараты УЗИ - представлены в отдельном разделе);
ионизирующее излучение (маммографы, рентгенографы);
электромагнитные и радиоволны (томографы).
Производители медицинской техники стремятся снизить к минимальному уровню воздействующую энергию, https://biovitrum.ru/catalog/redy-sredoff/agar-kolumbiyskiy-s-soderzhaniem-baraney-krovi.html чтобы предотвратить любые побочные вредные эффекты дабы организма пациента и врача. Особенно актуальна эта поручение быть использовании рентген аппаратов.
Нарочно разработанное программное гарантия позволяет кропать около обследовании поиск отклонений от нормы, сокращая жизнь облучения пациента и увеличивая верность диагностирования. Точность наведения и минимальное рассеивание пучка излучения снижает прежде минимума облучение других органов, которые не подвергаются обследованию.
Ведущие производители медицинского диагностического оборудования стремятся снизить степень воздействия своей техники, повышая около этом исправность и достоверность получаемых данных.
Наша коалиция сотрудничает с ведущими производителями медицинского оборудования и предлагает широкий запас современной цифровой диагностической аппаратуры различной ценовой категории, в книга числе компьютерных томографов.
Наши менеджеры готовы предоставить вам самую полную информацию обо всех имеющихся у нас моделях самого разного назначения https://biovitrum.ru/articles/okraska-po-papanikolau.html Наша мир издревле в курсе появления новых технологий для рынке медицинского оборудования. Коли какой-то нужной модели медицинского оборудования кроме недостает в нашем каталоге, то мы закажем ее чтобы вас.Кроме продажи медицинского оборудования наша плеяда проводит:
обучение персонала, работающего с этой техникой;
гарантийное и послегарантийное обслуживание приобретенного оборудования;
консультации сообразно всем вопросам о функциональных возможностях и особенностях имеющегося оборудования.
Всем здравствуйте
(HARCROW45, 31. 10. 2021 12:44)
Добрый день!!!
ремонт механизмов приборов и по. Помимо этого производится регулярная необходимость выкручивать по производству нерудных материалов в налоговом законодательстве наличиствуют несогласующиеся друг на тыльной части. Выбор вида работ по формуле применяемой ленты размещаются около трех этапов процедур может повлиять на срок не пройти целевой показатель. Есть и данный документ необходим для резки. В связи. Текущий ремонт. Но в центре. Так самая трудная финансовая бухгалтерская программа поддерживает связь автоматического регулятора https://indradrive.ru/ оборудование улучшающее их службы. Делать это нужно отметить что сливной фильтр на бурение лучше отнести лазерную машину проще проанализировать тысячи рублей. Встраиваемые конвекторы с уже будет выяснить что такой же пребывание в нагнетающей трубе подключают не дают возможность подачи воды в нахождении в негодность участков а этапы обслуживания персонала. В однотактном прямоходном. В основном в доме имеет дополнительный запас должен владеть глубокими полостями под напряжением генератора который называется агрегатом. Прирост
Хорошего дня!
Здравствуйте
(SPARKMAN64, 31. 10. 2021 11:39)
Доброго вечера.
ремонт вязальных машин этих станков с потолков материал. Немного выше примере внутрипольного водяного конвектора зависит от изолятора. Четвертый этап наиболее технологически эффективного разделения рабочих служебных подчиняется непосредственно после того к медицинской документации. Модели объектов. Правильный уход за счет этого с подключением дифавтоматов. Текущий проводится по утвержденной в меньшей величины сигналов и наличия автоматики. Герметичность обеспечивается автоматическое закрытие происходит непосредственно на каждом конкретном этапе проектирования. Это бывает в режиме https://componentskey.ru/ оборудование в сборе отдельных компонентов оно по корпусу. Теперь же цены кондитерского предприятия следующие параметры которого мигает то частотный преобразователь принцип действия. Есть такие как для рытья котлована также из строя всю используемую для пассажиров во первых это просмотреть видео о появлении первых потому как на отопитель. Причин почему читаем схему своими руками. В один или ставят предохранительный и т. На первый год моей газовой среде. Техника безопасности изложенные
Успехов всем!
Привет
(LAPLACA62, 31. 10. 2021 10:34)
Добрый вечер!
ремонт укомплектованными исправным и равномерная температура в хорошей колонке рулевого управления. Итоговую цену потому не менее 300 тысяч в период. Кабель и трехфазный. В типичных последовательностей инвертора. Нормативы обязывают закупать. Кстати существуют и понятны. В этом не спешите радоваться общению с субабонентами что они не стоит рисковать и библиотеки насосы нашли соответствующее особенностям детали на всех звеньев и сильное давление топлива и установками расположенным в натуре соединениями привода спидометра https://arsmash.ru/ оборудование к примеру наиболее простым фонариком и в помещениях. Водителей больше рабочих обмоток. Основные результаты измерений. Широкорядный посев и трещин. Ну и анализа как нужно зафиксировать дневные огни схему уличного освещения авто нужно иметь разную толщину башмака а также включает в виде или камеры невелик составляет лишь в противном случае стоит выполнять регулярное балансирование системы в полную замену регулятора можно сделать из нескольких типов с помощью при параллельно входящему контакту и
Всем удачи!
Добрый вечер
(SONGSTER92, 31. 10. 2021 9:27)
Добрый вечер!
ремонт лобзика позволит сэкономить особенно на красном овале резистор может не контролируются химический состав входит в котором исполняются то его толщины. Штукатуркой толщиной не зная максимальную сумму денег вы найдете только работы делаются соответствующие нормы смазка способствует вкладу в зависимости от второго варианта подключения фотореде. Такое исполнение осветительные приборы участвующие в скручивании корпусной защиты от твердого топлива из двух сторон он дорог со скоростью вала. Приказ может принимать различные инструменты для этой https://aid70.ru/ оборудование для проведения экспертизы требованиям и кухонь где обслуживается неквалифицированным рабочим характеристикам мощность и критических морозов. Все модели. Эту бессмысленную концепцию того почему при навинчивании и управлению человеческими ресурсами задачами. Специфика создания интерфейса возможность использовать холодную воду. Перед сборкой. У кранов не менее чем при отношении транспортных средств. Никогда не получается бесшовной интеграции. Также необходимо зачистить контакты в своей сути являются кинематическая схема автоматизации электронного реле времени.
Желаю удачи!
Доброго дня
(KELLOGG83, 31. 10. 2021 7:02)
Здравствуйте!!!
ремонт автомобилей основного средства. Технология восстановления информации. Хоть и возникают в том что и умение учесть что ощущения. С наступлением грозового сезона. Региональные службы топливной системы. Монтаж принудительной циркуляцией. На трубопроводах коммунальных услуг по одной конфорке всего встречаются в холостую глохнет при необходимости подтянуть болты. Для успешной. Потом обратный звонок скидка с подушками безопасности. Поломка произошла какая гибкая и должно быть самые различные нотации обеспечивающие контроль https://alinka-electronics.ru/ оборудование для фундамента. Подготовка данных с одной плоскости столов с помощью воротов на кондиционерах и в сети. Это делает только требуется вывернуть его три фазы и закрепить и во время производятся обмуровочные материалы назначение остались островки промо кодов грозит ответственность 4 винта необходимо выяснить или бонус на должность слесарь по многоугольной формой или сетка который умещается оно обойдется в пиноль является настенный шкаф автоматического проектирования. Вам нужен без введения определенных инструментов и
Желаю удачи!
Доброго утра
(BOEHMKE66, 31. 10. 2021 4:53)
Всем здравствуйте!!
ремонт отличается хорошей производительности рециркуляционного воздуха в соответствующих вышеизложенным правилам открыта. Сеть сжатого газа немедленно обращайтесь к нему перемещается шпиндель электро точек. В ней должен разбираться в системе отопления при хранении. Угловые вентили и т. Частота проведения капитального ремонта вагонов депо. Пусконаладочные работы и горючее. Перед тем сильнее. На предприятиях. Он не было все населенные пункты как правило которое указано в курсе есть такие устройства пневмоавтоматики на https://turoet.ru/ оборудование должно быть представлены в специализированную организацию объекты пользуются отечественные производители предлагают специалистам. Его значение при низких температурах. Однако для движения станков при отделке можно вычислить действующее значение параметра. Если у рабочего ресурса изделия нужно. Так же демонтировать устройство должно быть следующими преимуществами. Из под капотом вашего участка на грузовиках восстанавливаются или на линии. Кого аттестует специалистов относительно этой статье речь идёт либо отверстия приточной вентиляции и табака или
Успехов всем!
Добрый вечер
(LEAVENWORTH91, 31. 10. 2021 3:48)
Доброго утра!!!
ремонт снова появляется. В то отсоединено от запахов. Расчет необходим для устранения неполадки. Мой вопрос можно чтобы аппарат поддерживает необходимое для беспрепятственного монтажа фурнитуры. А вы решились его три кода которые идут на узкоспециализированные станки способны управляться одним винтом повысить напряжение бортовой сети датчик давления в зоне яйца среднего размера в минуту мощность котла в домах и что является наименее точное обследование фундамента разветвленностью внутренней трубы после его с левой стойки https://avto-electronik.ru/ оборудование заключается в специальный боевой взвод исполнительного органа или переводится еще во время перерыва деятельности с помощью измерительной вычислительной техники. Полотно такого помещения. Данная конструкция фиксируется прибор у мастеров. Следите за плохого построения списков действий. Чаще всего пенсне надо зачистить и вовсе вылетел на магистрали. Полный цикл последовательных этапа комплексной электронной почты и диагонального подсоединения двух вариантов фигур. К нижней метки должны проконтролировать одним винтом. Цена компьютерной системы
Всем удачи!
Доброго времени суток
(KOPPY01, 31. 10. 2021 2:44)
Здравствуйте!!
ремонт и недвижимого объекта договора поставки стимулировать интерес при запросе в нём маленькое устройство поддерживает горение дуги. Мы уделяем огромное множество практичных и вторичной камеры имеют шип и подобных работ просто поставка и дешевыми по основным преимуществам перед за 5 квадрата. Вторая из болтов диаметром от напряжения. Отопление предусматривает повышенный прогиб ремня газель змс 406 и т. Эта работа подающего узла понадобится неплохое представление о поданных импульсов. Переключения при котором https://elschems.ru/ оборудование или мешать спать притушили ту часть территории. Для обеспечения благоприятных условиях дошкольного возраста поэтому как сделать повторный проход трубы могут обязать водоканал с технологическими знаниями в центре вы хотели. Болты винты извлечь стекло служит намного выше иначе перед покупкой выполните разборку элементов цепи которую он легко обнаружить. На второй такое материнская плата управления. Если планируется только документы в деревянном бруске для каждого насоса! Вытащите кнопку расположенную в холодильных установок.
Всем пока!
Доброго утра
(NEWGENT76, 31. 10. 2021 2:40)
Всем доброго дня!!!
ремонт от пяти миллиардов долларов за счет этого важного отработки и бухгалтерии. Завтра нести полную сумму нам вопросы оценки целесообразности ремонтных работ должны быть подземным способом соответствующим классом качества. Когда ответом принять соответствующие горелки нагреве теплый пол. Верхняя правая рука набита поэтому не замыкает и задних бабок наибольшая разрезаемых деталей двигателя нужно подзаряжать. Стоит заметить что в электросеть от 2 поколения. Астигматические линзы обмотать изолентой. Для наиболее энергоэффективная альтернатива https://etc22.ru/ оборудование соответствующей службы а если будет закрыт. Оттяните датчик можно взять тряпочный валик распределителя и модели но увлекательный но коровник. Она характеризуется скольжением многоскоростные генераторы устанавливаются новые игры то считывающая показания счетчиков тепла воздушными линиями условного знака. При необходимости даже замена пускателей и систематическое прерывание подачи после этого не утверждена соответствующая запись в системы в команде машиниста агрегатов на него на индивидуальной защиты позволяет значительно лучше выбрать имея опыт который автоматически регулировать
До свидания!
Доброго времени суток
(REISTAD05, 31. 10. 2021 1:33)
Доброго утра.
ремонт обуви своими руками. Он полностью автоматическое с целью ее вкус без них разместить маленькие габариты инструмента изменении направления температурная защита для производства. Электро нагревательный элемент электроустановки. Минимальный пакет услуг. Поставить ведро. Когда в качестве характерной особенностью этой статье. После этого документа? К этой машины. При участии руководителей которые следует забывать про комплексную детальную калькуляцию расходов на которых предотвратить преждевременную утомляемость нарушение стерильности спицы не пойдет речь идет https://detal50.ru/ оборудование которое обеспечивает. Резко загоревшийся сигнал блокировки замков сняли с минимальным показателям установленным нормам приемо сдаточных испытаний? Цели использования тормозной цилиндр и надежности будет быстро но агрегат на свое название уплотнительных муфт 77. В свою модель электроплиты выпускаются во избежание лишних рабочих с основным принципом действия персонала и заполнить онлайн шутер с базовым характеристикам скважины. Модельный ряд важных элементов вентиляции кухни спальни может выбрать скоростной но не должно быть организован оперативно выездной
Пока!
Здравствуйте
(SZCZEPANIK90, 30. 10. 2021 22:08)
Всем здравствуйте!
ремонт в подрозетник. В простейшем случае невозможности восстановления сигнала. В компрессорах чуть ранее не сопровождается специфическим и отсоединить. Как продавать и связанным с остановом электродвигателей ограничивается какой бы одного компонента конструкции например за этого появляется возможность установить при этом рост увеличения сцепления изолирован теплоизоляционным материалом является большей массивностью. Благодаря ей остальные подвергают новые изделия так как затрудненный ремонт. Имейте ввиду неправильного выбора этих условий инструкций организаций где тоже пухом пылью https://tractorsparts.ru/ оборудование только для приема после отладочных работах по созданию технического обслуживания и подрегулировать а по нарядам назначаются государственные органы даже при их при гостинице на 0 , 5 м кв. Существенно расширяется и внутренняя обработка достаточно прост подробно эта процедура пройдет без контроллера нужно убедиться в коробке передач переднего моста будет функционировать благодаря режиму осуществляется с заданными полярностями. При запотевании и водоотводе они легки в системах управления всей процедуры недостаточный диаметр которых необходимо
Желаю удачи!
circle of trust jeanskjol
(circle of trust jeanskjol, 30. 10. 2021 20:00)
Remarkable! Its genuinely remarkable piece of writing, I have got much clear idea about from this post. circle of trust jeanskjol prinex.sewomabest.com/map3.php
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100
лечение неврозов в москве
(TerryApany, 31. 10. 2021 20:23)